Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa un kultūrvid...-
Uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa un kultūrvides sakarības
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Lēmumu pieņemšanas procesa raksturojums | 11 |
1.1. | Lēmumu pieņemšanas procesa aspekti un komponentes | 11 |
1.2. | Vadītāju lēmumu pieņemšanas procesa aspekti | 16 |
2. | Uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesu ietekmējošie faktori | 26 |
3. | Kultūrvides nozīme vadītāju lēmumu pieņemšanā | 34 |
4. | Empīriskā pētījuma par uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanu rezultātu analīze | 39 |
4.1. | Pētījuma metodoloģija | 39 |
4.2. | Interviju analīze | 42 |
4.3. | Aptaujas rezultātu analīze | 44 |
Secinājumi | 71 | |
Pielikumi | 83 |
Secinājumi
Atbildot uz pētījuma jautājumu: kādas ir vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa faktoru: racionālie, iracionālie, iekšējie, ārējie – novērtējuma sakarības ar valsti, kurā uzņēmums darbojas? – secināts, ka sakarības ir starp ārējo ekonomisko, politisko un sociālo faktoru ietekmes lēmumu pieņemšanā novērtējumu – dažādu valstu uzņēmumu vadītāji atšķirīgi vērtē ārējo faktoru ietekmi;; sevišķi būtiskas ir atšķirības (p<,01) pretmonopola politikas efektivitātes, tirdzniecības barjeru izplatības, ārvalstu īpašnieku izplatības, muitas procedūru ietekmes uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanā novērtējumā.
Atšķirības nosaka arī uzņēmumu iekšējie faktori: uzņēmuma darbības ilgums, uzņēmuma pamatdarbības veids;; vadītāju iekšējie subjektīvie faktori: intuīcijas kā iracionāla faktora nozīmes lēmumu pieņemšanā novērtējums, lēmumu pieņemšanas racionālo veidu novērtējums.
Secināts, ka ārējo ekonomisko, politisko un sociālo faktoru ietekmes lēmumu pieņemšanā novērtējumā nozīmīgi ir uzņēmumu vadītāju individuālie subjektīvie faktori, kas ir saistīti ar lēmumu pieņemšanu, par ko liecina rezultātu salīdzinājums - aptaujas dalībnieku uzskati dažādās valstīs par faktoru ietekmi lēmumu pieņemšanā atšķiras no
Globālā konkurētspējas ziņojuma objektīviem datiem par šiem faktoriem.
Secināts, ka kopumā, neizdalot kultūrvides faktoru „uzņēmuma darbības valsts” nozīmīgi uzņēmumu vadītāju individuālie subjektīvie faktori, kas ir saistīti ar ārējo ekonomisko, politisko un sociālo faktoru ietekmes lēmumu pieņemšanā novērtējumu, ir
vadītāju pieredzes ilgums uzņēmumu vadīšanā;; ierobežotā racionalitāte, kas izpaužas lēmumu
pieņemšanas veidu novērtējumos;; attieksme pret risku;; rīcība situācijā, ja pieņemtais lēmums
nav devis plānoto rezultātu; neprecīzi un neracionāli pieņemtu lēmumu cēloņu skaidrojumu; uzskati par intuīcijas kā iracionāla faktora nozīmi lēmumu pieņemšanā.…
Maģistra darba temats ir : Uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa un kultūrvides sakarības. Darbā pamatota pētījuma aktualitāte, norādot, ka viens no būtiskiem komercdarbību veicinošiem faktoriem ir vadītāju lēmumu pieņemšanas procesa kvalitāte, kas ietekmē uzņēmumu ilgtspējīgu, konkurētspējīgu attīstību. Pētījuma konceptuālais pamats ir D. Kanemana (Kahneman) teorija par lēmumu pieņemšanas ierobežoto racionalitāti. Maģistra darba pētījuma mērķis bija izpētīt uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa un kultūrvides sakarības, lai izstrādātu ieteikumus uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanas procesa pilnveidošanai. Pētījumā tiek izdalīti kultūrvides aspekti: valsts, kurā uzņēmums darbojas;; vadītāju nacionālā un etniskā piederība, menedžmenta vērtības. Maģistra darbā atbildēts uz pētījuma jautājumiem: Kādas ir vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa faktoru: racionālie, iracionālie, iekšējie, ārējie – novērtējuma sakarības ar valsti, kurā uzņēmums darbojas? Vai atšķiras dažādu valstu uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanā svarīgas menedžmenta vērtības? Empīriskajā pētījumā veiktas uzņēmumu vadītāju no dažādām kultūrvidēm intervijas un anketaptauja. Pētījumā piedalījās uzņēmumu vadītāji no 6 valstīm, kopā – 67 uzņēmumu vadītāji. Maģistra darba pētījumā secināts, ka var novērot sakarības starp uzņēmumu vadītāju lēmumu pieņemšanas procesa faktoriem un izdalītajiem kultūrvides aspektiem, taču nozīmīgi vadītāju lēmumu pieņemšanas procesā ir arī individuālie racionālie un iracionālie faktori. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, izstrādāti ieteikumi, uzsverot nepieciešamību pilnveidot vadītāju prasmi lēmumu pieņemšanas procesā integrēt racionālu un iracionālu pieeju.
PDF formāts. Pielikumā aptaujas anketu paraugi 4 valodās: latviešu, krievu, itāļu un angļu valodā.
- Ražošanas procesa organizācija un galveno principu organizēšana uzņēmumā
- Uzņēmuma vadītāja lēmumu pieņemšanas procesa un kultūrvides sakarības
- Vadītājs un vadītāja loma uzņēmuma darbībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadītāja iespējas komandas veidošanā individuālajā uzņēmumā “X”
Дипломная для университета65
Оцененный! -
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66
-
Finanšu analīze kā vadība lēmumu pieņemšanas informatīvais avots
Дипломная для университета53
Оцененный! -
Vadīšanas procesa nozīme ēdināšanas servisa uzņēmumā
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Vadītāja lomas un ietekmes uz psiholoģisko klimatu pētīšana un pilnveidošana organizācijā
Дипломная для университета48
Оцененный!