Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
Uzņēmuma "X" attīstības stratēģijas alternatīvas un izvēl...Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmums „X” , tā problēmas | 7 |
1.1. | Uzņēmuma „X” darbības raksturojums | 7 |
1.2. | Uzņēmuma „X” misija un mērķi | 14 |
1.3. | Uzņēmuma „X” finanšu analīze | 18 |
2. | Uzņēmuma „X” vides novērtējums | 28 |
2.1. | Uzņēmuma “X” SVID analīze | 28 |
Uzņēmuma „X” iespējas | 29 | |
2.1. | Uzņēmuma „X” konkurences vides analīze un uzņēmuma „X” konkurētspējas analīze | 37 |
2.3. | Uzņēmuma „X” tirgus pievilcības un uzņēmuma „X” priekšrocību analīze, izmantojot GE/McKinsey | 49 |
3. | Stratēģija un to izpēti ietekmējošie faktori | 55 |
3.1. | Stratēģiju būtība un vadīšana | 55 |
3.2. | Latvijas izglītības pakalpojumu tirgus līderu stratēģiju izvērtējums | 59 |
4.1. | Uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvu raksturojums | 63 |
4.2. | Uzņēmuma „X” attīstības stratēģiju alternatīvu izvērtēšana | 68 |
4.2.1. | Uzņēmuma „X” attīstības stratēģiju alternatīvu pievilcības izvērtējums | 68 |
4.2.2. | Finanšu analīzes prognoze | 69 |
4.2.3. | Tirgus pievilcības un uzņēmuma konkurētspējas prognozes | 72 |
4.3. | Uzņēmuma izvēlētās attīstības stratēģijas alternatīvas vadīšana | 76 |
Secinājumi un priekšlikumi | 83 | |
SUMMARY | 87 | |
Резюме | 90 | |
Izmantotā literatūra | 93 |
Maģistra darba autores pētījuma objekts ir Latvijas uzņēmums, kurš darbojas Latvijas izglītības pakalpojumu sniegšanas sfērā, t.i. izglītība ārzemēs, svešvalodu kursi utt. Maģistra darba autores pētītais uzņēmums pieder pie tiem Latvijas izglītības pakalpojumu sniedzēju tirgus dalībniekiem, kuriem ir jau ilgu gadu pieredze šajā jomā. Tomēr uzņēmuma tirgus daļa nav liela un uzņēmums nepieder pie nozares līderiem. Neskatoties uz to tam ir labas izaugsmes iespējas, lai uzlabotu savu tirgus daļu un paaugstinātu savu konkurētspēju, attiecībā pret tirgus līderiem.
Lai noformulētu uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju ir nepieciešams apzināt un izvērtēt uzņēmuma patreizējās darbību. Ir nepieciešams novērtēt uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi, konstatēt uzņēmuma problēmas, vājās puses un draudus.
Maģistra darba mērķis ir izskatīt iespējamās uzņēmuma “X” attīstības stratēģijas alternatīvas, izvēlēties uzņēmumam piemērotāko un noteikt izvēlētās stratēģijas vadīšanas principus.
Lai sasniegtu maģistra darba nostādīto mērķi, autore izvirzīja sekojošus uzdevumus:
1.Izanalizēt uzņēmuma patreizējo darbību;
2.Izanalizēt uzņēmuma iekšējo vidi;
3.Izanalizēt uzņēmuma ārējo vidi un konkurentu darbību;
4.Apskatīt uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvas;
5.Izvērtēt uzņēmuma “X” attīstības stratēģiju alternatīvas;
6.Noteikt izvēlētās attīstības stratēģijas alternatīvas vadīšanas principus.
Maģistra darba izvirzīto mērķu sasniegšanai autore izmantoja sekojošas pētījumu metodes:
Vispārējās zinātnisko pētījumu metodes – aprakstošā un analīzes metode, kā arī ekspertu metode.
Tirgus izpētes metodes – SVID analīze, M.Portera konkurences teorija un GE/McKinsey tirgus pievilcības un uzņēmuma konkurētspējas matrica
Uzņēmuma konkurentu analīzē un uzņēmuma “X” attīstības stratēģijas alternatīvu izpētē tika izmantota aranžēšanas metode.
Lai noskaidrotu uzņēmuma darbinieku attieksmi pret autores rekomendējamo attīstības stratēģijas alternatīvu, autore izmantoja darbinieku intervēšanu
Izmantojot pielietotās pētījumu metodes, autore apzināja uzņēmuma darbības principus, uzņēmuma tirgus daļu un konkurētspēju, kā arī tika analizēta uzņēmuma konkurentu darbība. Līdz ar to, tika pieņemts izsvērts lēmums par attīstības stratēģijas alternatīvu izvēli.
1. Uzņēmums „X” , tā problēmas.
1.1.Uzņēmuma „X” darbības raksturojums.
Uzņēmums „X” tika dibināts 1997. gadā. Tas nodarbojas ar izglītības pakalpojumu sniegšanu. Savu darbību uzņēmums „X” iesāka kā aģentūra, kas nodarbojas ar valodu mācību kursiem ārzemēs, paralēli sniedzot tūrisma pakalpojumus. Aktīvi piedaloties starptautiskajās izglītības izstādēs, uzņēmums „X” ieguva plašu sadarbības partneru – izglītības iestāžu – loku ārzemēs. Tas ļāva pilnībā pārkvalificēties uz izglītības pakalpojumu sniegšanu, tūrisma pakalpojumus atstājot vien kā daļu no korporatīvās uzņēmuma apkalpošanas.
1999. gadā uzņēmums „X” iestājās Latvijas Starptautiskajā Izglītības un Darba Asociācijā (LSIDA), kura pagājušajā gadā pārtapa par Baltic Educational Travel and Work Association (turpmāk tekstā BETWA). BETWA organizācijā ir apvienojušies jau vairāk kā divdesmit biedri – Baltijas izglītības pakalpojumu sniedzēji. BETWA mērķis ir veicināt uz zināšanām balstītas demokrātiskas un sociāli integrētas sabiedrības veidošanos Baltijas valstīs un tautsaimniecības konkurētspējas paaugstināšanos [23].…
Maģistra darbā tiek analizētas uzņēmuma “X” attīstības stratēģijas alternatīvas. Maģistra darba mērķis izvēlēties uzņēmumam piemērotāko un noteikt izvēlētās stratēģijas vadīšanas principus.
- Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
- Kredīta loma uzņēmuma "X" saimnieciskajā darbībā
- Uzņēmuma "X" attīstības stratēģijas alternatīvas un izvēlētās stratēģijas vadīšana
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
Дипломная для университета61
Оцененный! -
Kredīta loma uzņēmuma "X" saimnieciskajā darbībā
Дипломная для университета51
-
Projektu vadīšanas nozīme un problēmas uzņēmumā
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Kruīza kuģu pasažieru apkalpošanas tūrisma uzņēmuma izveide
Дипломная для университета67
-
SIA "X" attīstības stratēģija Latvijas tirgus nosacījumos
Дипломная для университета70