Uzņēmējdarbības veiksmi nosaka ne tikai efektīva resursu izmantošana, bet to ietekmē arī uzņēmuma attiecības un saikne ar klientiem, partneriem, piegādātājiem un darbiniekiem. Arvien svarīgāks kļūst tieši otrais aspekts – kāds ir izveidojies psiholoģiskais klimats uzņēmumā, cik apmierināti ir uzņēmumā strādājošie, vai un cik labi ir apmierinātas klientu vajadzības un vai attiecības ar partneriem un piegādātājiem ir sekmīgas un noturīgas.
Psiholoģisko klimatu veido ārkārtīgi daudzi faktori, starp kuriem bieži vien ir arī tādi, kurus nav iespējams ietekmēt, kuri ir pakļauti dažādām nejaušībām. Starp faktoriem, kuri ietekmē klimatu organizācijā būtu minami tādi kā: organizācijas nodarbošanās veids, uzdevumi un mērķi, organizācijas struktūra, vēsture, jau izveidojušās tradīcijas, darbinieku sastāvs uzņēmumā, to darba specifika, izglītības līmenis, vecums, dzimums u.c., organizācijas vadītāja personība, rīcība un izturēšanās veids.
Cilvēciskais faktors uzņēmumos arvien vairāk un vairāk kļūst par intelektuālo papildinājumu tehnoloģijai un mūsdienu darba organizācijai. Labs darbinieku noskaņojums vispirms, ir atkarīgs no psiholoģiskā klimata grupā, no tā tad arī izriet šīs tēmas aktualitāte.
Darba mērķis ir vadītāja ietekmes izpēte uz psiholoģisko klimatu organizācijā, kolektīva saliedēšanas un darba efektivitātes paaugstināšana uz tā pamata. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi nepieciešams risināt šādus uzdevumus:
1.Analizēt vadītāja lomas un funkcijas un to ietekmes uz psiholoģisko klimatu organizācijā.
2.Analizēt konfliktu un to novēršanas teoriju organizācijā.
3.Analizēt SIA „EWT” vadītāja lomas un ietekmes uz psiholoģisko klimatu un izstrādāt priekšlikumus tā pilnveidošanai.
Pētīšanas objekts- SIA „EWT”.
Pētīšanas priekšmets- vadītāja lomas un ietekmes uz psiholoģisko klimatu.
Pētīšanas metodes- loģiska analīze un sintēze, loģiski salīdzinājumi, psiholoģiskās metodes, datu grafiskā atspoguļošana ar datora metodēm un citi.…