-
Valodas traucējumi 4 gadus veciem bēniem
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Bērna runas un valodas attīstības priekšnosacījumi | 4 |
2. | Verbālās saskarsmes ietekme uz bērna attīstību | 8 |
3. | Runas un valodas veidošanās īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem | 11 |
4. | Valodas traucējuma veidi | 13 |
4.1. | Balss traucējumi | 13 |
4.2. | Runas ritma, tempa, intonācijas traucējumi | 15 |
4.3. | Skaņu izrunas cēloņi | 17 |
4.3.1. | Dizartrija | 17 |
4.3.2. | Dislālija | 19 |
4.3.3. | Rinolālija | 20 |
4.4. | Valodas sistēmas nepietiekama attīstība | 21 |
4.4.2. | Afāzija | 28 |
4.5. | Lasīšanas un rakstīšanas traucējumi | 28 |
5. | Eksperimentālās pārbaudes apraksts | 31 |
6. | Eksperimentālās grupas raksturojums | 32 |
6.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 47 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 50 | |
Pielikumi | 52 |
„Valoda ir brīnišķīga lieta. Kā kāds neredzams spēks viņa pārvalda cilvēku domas, prātu un sirdi. Caur valodu cilvēki nāk pie atzīšanas, caur valodu cilvēks savu prātu vairo, caur valodu cilvēks ar cilvēku sabiedrojas....” [J.Alunāns].
Bērns iemācās runāt, klausoties valodu, ko dzird sev apkārt.
Vairums no mums ļoti agri attīsta izcilo prasmi pārvērst domas, idejas un vēlmes izrunātos vārdos, ko citi var saprast. Valoda ir ļoti nozīmīga, jo paver kontaktu iespējas, sniedz dažādas atbildes ar vārdiem un jūtām. Tai ir nepārvērtējama nozīme ikviena cilvēka personības tapšanā.
Bērniem, kas dažādu iemeslu dēļ apdāvinātībā attīstās atšķirīgi no tā, ko dēvējam par normālu, bieži novēro valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, ko izraisījuši galvas smadzeņu kreisās (dominējošās) puslodes runas uztveres centru vai analizatoru nepilnīga attīstība vai to bojājums līdz tam laikam, kad bērnam var sākt veidoties valoda.
Jāteic, ka pēdējos gados šo bērnu skaitam ir tendence pieaugt, jo palielinās to negatīvo faktoru ietekme, kas vēlākā periodā var būt par iemeslu valodas traucējumu attīstībai. Par to var pārliecināties, strādājot pirmsskolas iestādē.
Daudzu (bet ne visu) valodas attīstības traucējumu pamatā ir nepietiekami attīstīta fonemātiskā dzirde, t.i., spēja pēc dzirdes uztvert un atšķirt akustiski un pēc fonācijas veida līdzīgas skaņas; tāpat arī nepietiekami attīstīta spēja runas plūsmā nodalīt valodas skaņu kompleksus- vārdus, tos atcerēties un tikpat precīzi atkārtot. Tam nepieciešams normāli attīstīts artikulācijas aparāts, kura darbību vada centrālā nervu sistēma.
Lieki teikt, ka bērniem ar valodas attīstības traucējumiem, nonākot skolā rodas ļoti daudz dažādu grūtību: didaktiskajā komunikācijā, mācību satura precīzā un pareizā izpratnē, lasīšanas un rakstīšanas apguvē u.c. Tāpēc svarīgi veikt logopēdisko korekcijas darbu jau pirmsskolas vecumā, lai, nonākot skolā, bērns visas skaņas izrunātu precīzi, lai veiktu kvalitatīvu to atšķiršanu, kā arī būtu precīza vārdu nozīmes izpratne, pareizs to lietojums lapā.
Ir skaidrs, ka jādara viss, lai pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk tiktu novērsti valodas attīstības traucējumi un, lai bērns varētu dzīvot normālu, pilnvērtīgu dzīvi. Un te liela nozīme ir logopēdiskajam darbam, kas ietver sevī visu valodas komponentu attīstīšanu.
Tādēļ savā darbā pievērsos minētās problēmas dziļākai izpētei, teorētiski un praktiski raksturoju tādu pieeju bērnu valodas korekcijā, kura orientēta uz labvēlīgas valodas vides un kompleksās speciālās apmācības īstenošanu.…
1.Teorētiskā daļā tiek aplūkoti dažādu laiku, dažādu autoru atzinumi par valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, par valodas traucējumu etimoloģiju, simptomātiku, klasifikāciju un to novēršanu. Plaši izklāstītas bērnu runas veidošanās īpatnības un doti valodas normālas attīstības kritēriji. Salīdzinājumam aplūkoti ārzemju kolēģu darba metodes un atziņas.
- Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
- Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
- Valodas traucējumi 4 gadus veciem bēniem
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Rotaļas elementi 4-5 gadus veciem bērniem - skaitīšana un skaita jēdzienu apguve
Дипломная для университета48
-
Rotaļu pielietošanas efektivitāte peldēšanas sākuma apmācībā 6 - 7 gadu veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Rotaļu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanā
Дипломная для университета43
Оцененный! -
Sestās klases skolēnu angļu valodas apguves sekmēšana ar didaktiskām spēlēm
Дипломная для университета50