Дипломная
Предпринимательство и право
Право
Valsts pārvaldes iestāžu darbinieka tiesības uz dzīvības ...-
Valsts pārvaldes iestāžu darbinieka tiesības uz dzīvības atņemšanu šaujamieroča pielietošanas rezultātā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 4 | |
1. | ŠAUJAMIEROČU JĒDZIENS UN VEIDI | 8 |
1.1. | Šaujamieroču jēdziens | 8 |
1.2. | Šaujamieroču veidi | 10 |
2. | ŠAUJAMIEROČU LIETOŠANAS TIESISKAIS REGULĒJUMS | 13 |
3. | APBRUŅOTU VALSTS PĀRVALDES IESTĀŽU DAUDZVEIDĪBA | 21 |
3.1. | Valsts policija | 22 |
3.2. | Drošības policija | 23 |
3.3. | Pašvaldības policija | 24 |
3.4. | Ostas policija | 24 |
3.5. | Valsts robežsardze | 25 |
3.6. | Ieslodzījumu vietu pārvalde | 28 |
3.7. | Valsts ieņēmumu dienests | 29 |
3.8. | Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs | 30 |
3.9. | Satversmes aizsardzības birojs | 31 |
3.10. | Iekšlietu ministrijas Iekšējās drošības birojs | 31 |
3.11. | Militārās izlūkošanas un drošības dienests | 32 |
3.12. | Nacionālie bruņotie spēki | 32 |
4. | DZĪVĪBAS AIZSARDZĪBA KONSTITUCIONĀLĀ LĪMENĪ | 35 |
4.1. | Ārvalstu konstitūciju analīze attiecība uz dzīvības tiesību ierobežošanu | 41 |
5. | EIROPAS CILVĒKTIESĪBU UN PAMATBRĪVĪBU AIZSARDZĪBAS KONVENCIJA | 45 |
6. | TIESISKĀ REGULĒJUMA PRETRUNAS STARP LIKUMIEM UN LATVIJAS REPUBLIKAS SATVERSMES 116. PANTU | 52 |
NOBEIGUMS | 55 | |
IZMANTOTO AVOTU SARAKSTS | 58 |
NOBEIGUMS
Pētījuma rezultātā autors izvirza sekojošus secinājumus un priekšlikumus:
1. Tiesības uz dzīvību ir absolūtas cilvēktiesības, kuru ierobežošana Latvijas Republikas
Satversmē nav paredzēta. Tomēr šo tiesību ierobežošana ir paredzēta Latvijai saistošajā starptautiskajā dokumentā – Cilvēka tiesību un pamatbrīvību aizsardzības konvencijā.
2. Nacionālajā līmenī šaujamieroču lietošanu reglamentējošie tiesību akti satur
diezgan daudz pretrunas un nepilnības. Šo pretrunu iemesli lielākoties ir saistīti ar tiesību normu mērķa un gramatiskās formas nesaskaņotību. Lai novērstu šo problēmu, ir jāveic konkrēto normu gramatiskā analīze un jākoriģē tās atbilstoši mērķim, kuru likumdevējs ir paredzējis.
3. Viena no galvenajām problēmām ir atsevišķu jēdzienu nesaskaņotība likumu normās
un šo jēdzienu nepareiza izpratne, kura radusies šo jēdzienu legāldefinīcajas neesamības rezultātā. Lai izvairītos no šīs problēmas, likumdevējam būtu jādefinē šie jēdzieni, iekļaujot tos likumā. Sekojošas legāldefinīcijas ir nepieciešams iekļaut likumos, kuri reglamentē šaujamieroču pielietošanas un izmantošanas nosacījumus:
Mērķtiecīgs šāviens – šāviens, kas ar nodomu tiek raidīts noteiktā virzienā, lai brīdinātu par šaujamieroča pielietošanu, izsauktu palīdzību vai atbaidītu dzīvnieku.
Tēmēts šāviens – šāviens, kas tiek raidīts mērķī (cilvēkā, priekšmetā, dzīvniekā) ar nodomu izraisīt nāvi vai nodarīt kaitējumu.
Šaujamieroča pielietošana – tēmēta šāviena izdarīšana.
Šaujamieroča izmantošana – mērķtiecīga šāviena izdarīšana.
4. Šaujamieroča pielietošanas nepieļaujamības robežas ir noteiktas pārāk lielā mērogā.
Daudzos šaujamieroču lietošanu kontrolējošos likumos ietvertā norma, kura arī nosaka šīs robežas, deklarē: “Aizliegts pielietot vai izmantot šaujamieročus vietās, kur to pielietošanas rezultātā var ciest citas personas.” Lai sašaurinātu šīs robežas tik tālu, cik tas ir nepieciešams, lai radītu apstākļus, kas nav atkarīgi no personas, kura pielieto šaujamieroci, šī norma būtu jāizsaka sekojošā redakcijā: “Aizliegts pielietot vai izmantot šaujamieroci, ja tā rezultātā cietīs citas personas.”
…
Šī tēma ir aktuāla, jo Latvijas Republikas Satversmes 8.nodaļa “Cilvēka pamattiesības” nosaka cilvēka pamatvērtības, ko aizsargā valsts, kā arī ietver normas, kuras šīs tiesības var ierobežot. Satversmes 93.pants paredz, ka ikviena tiesības uz dzīvību aizsargā likums, savukārt 116.pants neparedz likumdevējam ierobežot šīs tiesības. Tomēr dažādos speciālajos likumos ir noteiktas tiesības pielietot šaujamieročus un dzīvības atņemšana tiek noteikta kā preventīvs līdzeklis, pielietojot tos. Šādā veidā rodas tiesību kolīzija starp Satversmes normām un Satversmei pakārtotajiem likumiem. Pētījuma mērķis ir izanalizējot tiesības uz dzīvību un šo tiesību ierobežošanas iespējamību, valsts pārvaldes darbiniekam pielietojot šaujamieroci, noteikt tiesību uz dzīvību ierobežošanas problemātiku, kas saistīta ar speciālo likumu un Satversmes pretrunām un ierosināt tiesiskā regulējuma uzlabošanas virzienus šajā sakarā.
-
E-pārvaldes iespējas valsts pārvaldes darba uzlabošanai Latvijā
Реферат15 Компьютеры, программирование, электроника, Политика, Право
- Valsts pārvaldes iestāžu darbinieka tiesības uz dzīvības atņemšanu šaujamieroča pielietošanas rezultātā
-
Valsts tiesības uz pašaizsardzību kiberuzbrukuma gadījumā
Реферат18 Компьютеры, программирование, электроника, Право, Правительство
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Personas tiesības uz tiesas aizsardzību
Дипломная для университета87
Оцененный! -
Valsts sociālā apdrošināšana un apdrošināto personu tiesības
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Civiltiesiskās atbildības piemērošanas problēmas lietās par valsts pārkāpumiem kriminālprocesuālajās tiesībās
Дипломная для университета47
-
Rīgas domes kultūras pārvaldes un tās iestāžu padotība: atsevišķi institucionālie un funkcionālie aspekti
Дипломная для университета47
-
Tiesības uz kvalitatīvu dzīves vidi un to tiesiskais regulējums
Дипломная для университета68