-
Vēja ģeneratoru būvniecības ietekme uz kuģošanas drošību Latvijas ūdeņos
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
Saīsinājumu saraksts | 7 | |
1. | Jūras vēja enerģijas izmantošana | 8 |
1.1. | Atjaunojamā enerģija | 8 |
1.2. | Vēja ģeneratoru parku pirmsākumi | 12 |
1.3. | Jūras vēja ģeneratoru parku attīstība Eiropā | 15 |
1.4. | Latvijas teritorijas izmantošana elektroenerģijas iegūšana | 19 |
2. | Plānotais jūras vēja ģeneratoru parks Baltijas jūrā | 23 |
2.1. | Plānotā parka apraksts | 23 |
2.2. | Jūras vēja ģeneratoru parka iespējamie poligoni | 28 |
2.3. | Plānojama vēja ģeneratoru parka būvniecības vietas analīze, un iespaids uz kuģošanas drošību | 34 |
2.4. | Vēja ģeneratoru parku iespējamā ietekme uz kuģošanas drošību | 38 |
2.5. | Pētāma poligona izvēles principi | 40 |
3. | Konkrētā poligona pētījums | 42 |
3.1. | Starptautiskas prasības jūras vēja ģeneratoru parkiem | 42 |
3.2. | Esošas kuģošanas drošības situācijas izpēte plānotā poligona rajonā | 46 |
3.3. | Plānotā jūras vēja ģeneratoru parka poligona V7 iespējama ietekme uz kuģošanas drošību | 50 |
Secinājumi un priekšlikumi | 55 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 57 | |
Pielikumi | 60 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Ja Latvijas piekrastes ūdeņos plānoto jūras vēja ģeneratoru parku, kuru plāno būvēt „Baltic wind park”, ierīkos poligonā V7, tad šis parks būtiski neietekmēs kuģošanas drošību parka rajonā. Parks atradīsies speciāli nozīmētājā vietā, kas ir sāņus no kuģošanas ceļiem. Parka izvietojums nerada tiešos draudus kuģiem, kas ieiet vai iziet no Liepājas ostas.
Priekšlikums: Labi sagatavots pirmspārgājiena plāns veicinās kuģu drošu garāmiešanu gar vēja ģeneratoru parku. Piekrastes navigācijas līdzekļu aizšķērsošanu ar jūras vēja ģeneratoru parku var laicīgi paredzēt, sagatavojot pārgājiena plānu, un izvēloties alternatīvus objektus, kurus var izmantot kuģa vietas noteikšanai. Kuģa navigācijas virsniekam nevajag paļauties tikai uz vienu kuģa pozīcijas noteikšanas metodi. Ja ir bažās par vietas noteikšanas precizitāti, saskaņā ar COLREG 6. noteikumu, kuģim jāsamazina ātrums, jāiet ar to ātrumu tik ilgi, cik tas ir nepieciešams.
2. Naktī, kad bāku ugunis un citas navigāciju ugunis ir slikti redzamas, tās var saplūst ar vēja parka navigācijas ugunīm.
Priekšlikums: Kuģiem jāveic īpaši piesardzīgo navigāciju. Jāveic kā vizuālo novērošanu, tā arī novērošanu ar radiolokatora palīdzību. Ja ir šaubas par navigācijas drošību, papildus sardzes novērotājiem jābūt uz navigācijas tiltiņa. Ja pareizi tiek veikta kuģu tiltiņa komandas darba organizācija, vēja parks neietekmēs kuģošanas drošību, jo tas laicīgi tiks pamanīts, un tiks veikti vajadzīgi pasākumi, lai izvairītos no sadursmes draudiem ar vēja ģeneratoru parka ģeneratoriem. Pareizās navigācijas sardzes veikšana veicinās kuģošanas drošību, samazinās sadursmju draudus un draudus uzsēsties uz sēkļa.
3. Jūras vēja ģeneratoru parks atradīsies tuvu Liepājas ostai, kas var radīt papildus apgrūtinājumus kuģiem, kas kuģo ostas tuvumā.
Priekšlikums: Kuģojot ostas tuvumā ir svarīgi apzināties briesmas, kas atrodas ostas tuvumā. Pirmspārgājiena plānā jāizpēta iespējamie alternatīvie maršruti, kas ved uz ostu. Jāizvēlas pareizo punktu, kas nosaka pēdējā brīža manevra iespējas (abort line). Liepājas ostas gadījumā būs jāņem vērā jūras vēja poligona V7 atrašanās vieta. Ņemot vēra, ka plānojamais poligons atrodas pa labi no ieteicama droša kuģošanas ceļa, pie tam netālu atrodas bīstams kuģa vraks, jāizpēta iespējas uzstādīt „pēdējas cerības” punktu savlaicīgi vai izmantot pagriezienu uz pretkursu caur kreiso bortu.
4. Zemūdens kabeļi, kas saistīti ar plānojamo jūras vēja ģeneratoru parku, papildus ierobežos enkurošanas iespējas parka tuvumā.
Priekšlikums: Pareiza un savlaicīgi izvēlēta kuģa enkurošanas vieta pasargā no tā, ka kuģa enkurs var aizķerties aiz zemūdens kabeļa. Laika prognožu savlaicīga saņemšana un analizēšana pasargā kuģus no gadījumiem, kad viņus var aiznest uz nevēlamu vietu. Ja kuģi velk uz enkura, vai viņš dreifē uz jūras vēja ģeneratoru parka pusi, kuģim jābūt sagatavotam galvenajam dzinējam, lai to ātri varētu iedarbināt vajadzības gadījumā un veikt vajadzīgos manevrus, lai izvairītos no bīstamas situācijas.
5. Jūras vēja ģeneratoru parka ierīkošanas laikā pastāv iespēja sastapt kādu no mīnām, kas palika pēc kariem.
Priekšlikums: Lai izvairītos no mīnu sastapšanas bīstamības, pirms sākt darbus parka teritorijā, jāveic mīnu neitralizēšanas darbus, kas samazinās draudus kuģiem, kuri veiks parka instalācijas darbus.
6. Vēja parka iespaids uz kuģu radiolokācijas sistēmu ir diezgan būtisks, jo kuģu apkalpe nesaņem no lokatora vajadzīgo informāciju, kas rada informācijas nepietiekamību drošas navigācijas veikšanai, vai arī dod maldinošo informāciju, kas iespaido kuģošanas drošību kuģošanas rajonā.
Priekšlikums: Lai mazinātu vēja parka ietekmi uz radiolokācijas sistēmu, var uzstādīt uz atsevišķiem vēja ģeneratoriem radara staru atstarojošas ierīces, lai veicinātu vēja parka atpazīšanu uz radara ekrāna. Radiolokācijas sistēmas attāluma skalas izmaiņa var mazināt vēja ģeneratoru parku ietekmi uz radara ekrāna datiem. Lai mazinātu sadursmes iespējas ar kuģiem, kas veic parka apkalpošanu, kuģu satiksmes dienestam jāiekļauj vēja ģeneratoru parku savas darbības jurisdikcijā. …
Bakalaura darbs: „Vēja ģeneratoru būvniecības ietekme uz kuģošanas drošību Latvijas ūdeņos”. Darbs sastāv no četrām nodaļām. Darba mērķis ir izanalizēt plānojamā jūras vēja ģeneratoru parka būvniecības un darbības ietekmi uz kuģošanas drošību, izanalizēt situācijas maiņu pēc vēja ģeneratoru parka izveides Latvijas teritoriālajos ūdeņos. Par pētījuma pamatmetodi tika izvēlēta pirmspārgājiena plāna novērtējuma metode.
-
Transporta nozares novērtējums un attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная67 Экономика, Коммуникации, транспорт, связь, Управление
- Vēja ģeneratoru būvniecības ietekme uz kuģošanas drošību Latvijas ūdeņos
-
Ventspils ostas nozīme Latvijā kā Baltijas reģiona tranzītvalstī
Дипломная58 Коммуникации, транспорт, связь, Бухгалтерия, Экономика
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ventspils ostas nozīme Latvijā kā Baltijas reģiona tranzītvalstī
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Transporta nozares novērtējums un attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета67
-
Loģistikas sistēmas izveide uzņēmumā
Дипломная для университета75
-
Apvedceļa "Rītiņi - Greiškāni" projekts Rēzeknes pilsētas vides kvalitātes nodrošināšanai
Дипломная для университета65
Оцененный! -
VUGD depo ēkas energoefektivitātes paaugstināšanas iespējas
Дипломная для университета52
Оцененный!