Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:534973
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.04.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 39 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācijas    3
  Ievads    5
1.  Vidējās izglītības raksturojums Latvijā un tā finansēšanas modelis    9
  Vispārējās izglītības nepieciešamība un realizācijas tīkls    9
  Vispārējo izglītību ietekmējošie faktori    27
  Izglītības pamatrādītāji    35
  Vidējās izglītības finansēšanas mehānisms    38
  Izglītības attīstības koncepcija 2002-2005 analīze    43
2.  Finansēšanas modeļa analīze    56
2.1.  Likumdošana    56
2.2.  Pedagogu kvalifikācija un atalgojums    58
2.3.  Finansējuma sadalījums:    66
2.3.1.  Valsts finansējums    67
2.3.2.  Pašvaldību finansējums    69
3.  Attīstības perspektīvas un prognozes    74
  Secinājumi un priekšlikumi    82
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    88
  Galvojums    91
Фрагмент работы

Autora bakalaura darba nosaukums ir “vidējās izglītības finansēšana.” Cilvēciskais kapitāls tiek veidots galvenokārt izglītībā un apmācībā, kas palielina cilvēka ekonomisko produktivitāti, t.i., dod iespēju viņam ražot vairāk vērtīgākas preces vai pakalpojumus un līdz ar to gūt augstākus ienākumus. Valdības, strādājošie un darba devēji iegulda cilvēciskajā kapitālā, atvēlot naudu un laiku izglītībai un apmācībai. Valdība ieguldot valsts naudas līdzekļus izglītībā uzskata, ka labāk izglītoti iedzīvotāji veicinās ātrāku un spēcīgāku attīstību. Darba devēji maksā par darbinieku apmācību, jo cer atgūt izmaksas un gūt papildus peļņu no produktivitātes paaugstināšanās. Arī indivīdi bieži ir gatavi ieguldīt laiku un naudu izglītībā un apmācībā, jo vairākumā valstu cilvēki ar labāku izglītību un prasāmām nopelna vairāk. Izglītotu un prasmīgu cilvēku atdeve darba tirgū parasti tiek vērtēta augstāk, un darba devēji to lielākoties novērtē ar lielākām algām. Šī tēma tiek aplūkota, jo pašreizējā Latvijas situācijā finansējuma apjomi daudzām nozarēm ir krietni par mazu. Izglītības nozare ir viena no tām. Finansējuma novirzījums izglītības nozarei no valsts un pašvaldības ir nepietiekošs, lai sekmētu izglītības sistēmas strauju izaugsmi. Joprojām izglītības sistēmā nepietiekamā finansējuma dēļ netiek nodrošināts pienācīgs pedagogu atalgojums, kas kavē labu izglītotu skolotāju piesaistīšanu. Ierobežoto finansu resursu rezultātā trūkst līdzekļu izglītības infrastruktūras uzturēšanai.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация