Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:748617
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.06.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Literatūras analīze par vides reklāmas uztveri cilvēkiem ar dažādiem ienākumiem    5
1.1.  Vides reklāmas jēdziens un veidi    5
1.2.  Vides reklāmas izteiksmes līdzekļi    11
1.2.1.  Krāsu nozīme vides reklāmā    11
1.2.2.  Līniju, formu un figūru nozīme vides reklāmā    15
1.2.3.  Teksta nozīme vides reklāmā    16
1.3.  Uztveres jēdziens un veidi    21
1.3.1.  Uztvere cilvēkiem ar dažādiem ienākumiem    23
1.3.2.  Uztveri ietekmējoši faktori    26
  Secinājumi    30
2.nodaļa.  Empīriskais pētījums par vides reklāmas uztveri cilvēkiem ar dažādiem ienākumiem    31
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    31
2.2.  Pētījuma norise. Rezultātu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze    32
2.3.  Individuālo respondentu izpēte un rezultātu analīze    42
2.4.  Pētījuma rezultātu interpretācija    44
  Secinājumi    49
  Nobeigums    51
  Izmantotās literatūras saraksts    52
  Anotācijas    54
Фрагмент работы

Secinājumi
Kvalitatīvi un kvantitatīvi analizējot iegūtos aptaujas rezultātus, kā arī apkopojot individuālo respondentu interviju rezultātus, var secināt, ka respondenti ar dažādiem ienākumiem vides reklāmu uztver atšķirīgi.
Cilvēkiem ar zemiem ienākumiem vieglāk uztvert vides reklāmas, kuras izvietotas uz lielformātu stendiem, kā arī reklāmas sabiedriskā transporta pieturvietās. Konkrētās respondentu grupas uzmanību vides reklāmai piesaista interesants sižets un skaisti cilvēki. 37% šīs grupas respondenti vides reklāmā vispirms uztver reklāmas tekstuālo vēstījumu. Respondenti ar zemiem ienākumiem vides reklāmā vienlīdz labi uztver vairākus vizuālos līdzekļus, bet lielāku uzmanību piesaista fotogrāfijas, krāsas un burti. Šīs grupas respondenti uzskata, ka vides reklāmā vieglāk uzverams vienkāršu krāsu salikums (izmantota tikai kāda no pamatkrāsām: zilā, dzeltenā, sarkanā).par piemērotāko krāsu kombināciju vides reklāmā uzskata dzeltenās krāsas izmantošanu kopā ar zilo, violeto, sarkano un zaļo krāsu. Burtu un fona krāsu salikumā šīs grupas respondenti par vieglāk uztveramu uzskata dzeltenas krāsas fonu, uz kura ir melnas krāsas burti. Vides reklāmā vieglāk uztverami ir burti, kuri rakstīti groteskajā burtu rakstībā, kā arī lielo burtu rakstība. Iedzīvotāji ar zemiem ienākumiem vides reklāmā par vieglāk uztveramu uzskata apli, jo tas psiholoģiski asociējās ar pabeigtības, apmierinātības un prieka sajūtām. Konkrētās grupas respondentus vairāk interesē cenu un atlaižu piedāvājumi , kā arī reklāmas par jaunu produktu vai pakalpojumu ieviešanu tirgū. Šīs grupas aptaujātajiem zemo ienākumu dēļ, ir svarīgi zināt, kā iespējams iegādāties reklamēto produktu vai pakalpojumu izdevīgāk. Cilvēki ar ienākumiem līdz 200 LVL uzskata, ka vides reklāmā vieglāk ir uztverams teksts, kura teksta uztveramības pakāpe ir viegla vai grūta ,savukārt mazāk uztverams vides reklāmā ir teksts, kura uztveramības koeficents vidēji grūts.
Aptaujātie respondenti ar ienākumiem no 201 līdz 500 LVL biežāk ievēro reklāmas, kuras izvietotas uz transporta līdzekļiem, kā arī lielformāta stendus. Spilgtas krāsas un interesants sižets visvairāk pievērš konkrētās grupas uzmanību vides reklāmai. Gandrīz puse no aptaujātajiem respondentiem ar vidējiem ienākumiem vides reklāmā pirmo skatās attēlu. Vizuālos līdzekļus - krāsas, fotogrāfijas un asimetriskas figūras konkrētā respondentu grupa visvairāk uztver vides reklāmā. Par vides reklāmā piemērotāko uzskata kontrastainu krāsu salikumus (izmantoti krāsu pretstati). Par vieglāk uztveramām krāsu kombinācijām vides reklāmā uzskata dzeltenās un zilās, zaļās vai sarkanās krāsu salikumus. Vieglāk uztverams ir melnu burtu rakstība uz dzeltena fona, kā arī balti burti, kuri rakstīti uz zila vai sarkana fona. Vides reklāmā par vieglāk uztveramiem uzskata lielo burtu rakstību. Respondentu grupā ar ienākumiem no 201 līdz 500 LVL līdzīgās daļās tika atzīmēti visu uztveramības pakāpju tekstu varianti, izņemot tekstu ,kura uztveramības koeficents ir vidēji grūts.
Respondenti ar augstiem ienākumiem biežāk ievēro lielformātu stendus un ārējos elektroniskos videomonitorus, kas visbiežāk tiek izvietoti pilsētvidē. Lielākā daļa konkrētās grupas respondentu vides reklāmā vairāk ievēro interesantu sižetu un spilgtas krāsas. Vides reklāmai, kurā izmantota fotogrāfija, uzmanību pievērš 59% no aptaujātajiem respondentiem ar augstiem ienākumiem. Vides reklāmā cilvēki ar ienākumiem virs 500 LVL vairāk ievēro vizuāli izteiksmīgo informāciju. Par piemērotāko vides reklāmā uzskata kontrastainu krāsu salikumu, kad tiek izmantoti krāsu pretstati. Vieglāk uztverams ir dzeltenas un zaļas vai sarkanas krāsas kombināciju izmantojums vides reklāmā. Līdzīgi kā respondenti ar vidējiem ienākumiem uzskata, ka vides reklāmā vieglāk uztverami ir melnu burtu rakstība uz dzeltena fona, kā arī balti burti, kuri rakstīti uz zila vai sarkana fona. Konkrētās grupas respondenti vairāk ievēro vides reklāmas, kuras informē par jaunu produktu vai pakalpojumu ieviešanu tirgū, kā arī firmas imidža reklāmas. Vieglāk uztverams ir teksts, kurš rakstīts ar lielajiem burtiem un, kura uztveramības pakāpe ir ļoti grūta vai vidēji grūta. Vides reklāmu par vieglāk uztveramu padara dažādu asimetrisku figūru izmantojums vides reklāmā.
Neatkarīgi no respondentu ienākumiem, visās respondentu grupās dzeltenās krāsas fons, uz kura rakstīti melni burti, tika atzīts par piemērotāko burtu un krāsu salikumu vides reklāmai.
Cilvēki ar augstie ienākumiem labāk uztver vides reklāmas, kuras atrodas lielpilsētu vidē, bet cilvēki ar zemiem ienākumiem biežāk uztver reklāmas, kas atrodas mazpilsētās.
Respondenti ar augstiem ienākumiem vides reklāmā vairāk uztver vizuāli izteiksmīgo informāciju (attēlus, fotogrāfijas, krāsas), savukārt, respondenti ar zemiem ienākumiem vides reklāmā vairāk piesaista tekstuālā informācija.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация