Дипломная
Гуманитарные науки
Психология
Virešu pagasta pārvaldes komunikācijas ar sabiedrības gru...-
Virešu pagasta pārvaldes komunikācijas ar sabiedrības grupām problēmas un to risināšanas iespējas
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 8 | |
1. | Komunikācijas būtība un veidi | 11 |
1.2. | Komunikācijas veidi organizācijā | 17 |
1.2.1 | Iekšējā un ārējā komunikācija | 17 |
1.2.2. | Formāla un neformālā komunikācija | 21 |
1.3. | Sabiedriskās attiecības kā komunikācijas nodrošināšanas instruments | 27 |
1.4. | Efektīvas komunikācijas ar sabiedrības grupām noteikumi | 30 |
1.5. | Komunikācijas veidi pašvaldībās | 33 |
2. | Komunikācijas situācijas izvērtējums Virešu pagasta pārvaldē | 39 |
2.1. | Virešu pagasts: raksturojums un pārvaldes funkcijas | 39 |
2.2. | Pārvaldes komunikācijas plūsmas organizēšana un galvenie līdzekļi | 45 |
2.3. | Komunikācija iedzīvotāju vērtējumā | 49 |
3. | Rekomendāciju kopums Virešu pagasta komunikāciju efektīvākai organizēšanai | 54 |
3.1. | Pagasta attīstības plāni, projekti un vīzija | 54 |
3.2. | Komunikācijas efektivitātes paaugstināšanas un sadarbības nodrošinājuma paņēmieni | 57 |
3.3. | Nodrošināšana ar informatīvajiem materiāliem | 60 |
3.2.1. | Laikraksti un drukātais materiāls | 61 |
3.2.2. | Radio un Televīzija | 70 |
3.2.3. | Internets | 72 |
NOBEIGUMS | 77 | |
Izmantoto avotu saraksts | 80 |
NOBEIGUMS
Pastāv daudz un dažādi veidi kā komunicēt un veidot komunikāciju ar sabiedrības grupām/mērķauditoriju. Galvenie komunikāciju veidi ir ārējā un iekšējā komunikācija, kuras vēl tiek iedalītas formālajā un neformālajā komunikācijā un daudz citos dažādos veidos.
Vārds komunikācija ir radies no latīņu darbības vārda communico (padaru kopēju, sasaistu), tas nozīmē dalīties domās, sarunāties, sadarboties, sazināties.
Katram uzņēmumam vai organizācijai, ir jāizvērtē vai komunikācija ir efektīva, pietiekama un vai vispār notiek komunikācijas process. Ikviena organizācija vēlas nodot informāciju savai mērķauditorijai, svarīgi, lai informācija sasniegtu vēlamo mērķauditoriju un tiktu uztverta, kā arī saprasta pareizi: tas var notikt tikai tad, ja mērķauditorija izvēlēta pareiza, organizācijas mērķiem atbilstoša. Šajā procesā ļoti svarīga ir atgriezeniskā saite, lai tā veidotos informācijai ir jābūt nepārprotamai, skaidri un precīzi formulētai.
Cilvēki un viņu uztvere ir dažāda, tas, bieži vien, varbūt par iemeslu dažādiem pārpratumiem, tāpēc pareiza mērķauditorijas izvēle un precīza informācijas noformulēšana ir tik nozīmīga.
Katra organizācija izmanto dažādus komunikāciju veidus, lai sasniegtu mērķauditoriju - iekšējo un ārējo, formālo un neformālo, verbālo un neverbālo, kā arī personisko, rakstisko un elektronisko.
Mūsdienās svarīgākais komunikācijas nodrošināšanas instruments ir sabiedriskās attiecības. Sabiedrisko attiecību mērķis ir iepazīstināt esošos vai potenciālos klientus, sabiedrību ar uzņēmumu vai organizāciju, veidot attiecības ar patērētājiem, investoriem, plašsaziņas līdzekļiem, kā arī lai veidotu imidžu/priekšstatu par organizāciju. Sabiedriskās attiecības ir attiecību veidošana ar cilvēkiem, apstākļos, kuros darbojas organizācija. Sabiedriskās attiecības ir katras organizācijas nozīmīgs instruments, tās parasti veido sabiedrisko attiecību speciālisti, kas ir mācījušies un zina kā tās darbojas un kas katrai konkrētai organizācijai nepieciešams.
Katrā organizācijā sabiedrisko attiecību speciālistiem ir dažādi darba pienākumi, pats svarīgākais un galvenais pienākums ir publikāciju un dažādu citu materiālu sastādīšana rakstveidā, prasme labi uzrakstīt materiālus ir viena no svarīgākajām īpašībām, kas nepieciešama sabiedrisko attiecību speciālistam.
Darba autore piekrīt filozofijas zinātņu doktores Sandras Veinbergas apgalvojumam, ka efektīva komunikācija ir tikai tad, ja ir apmierinātas abas puses.
Pašvaldība, kā arī jebkura cita organizācija, izmanto visus iepriekšminētos komunikāciju veidus, lai nodotu informāciju iedzīvotājiem. Ja komunikācijas process ir pārdomāts, saskaņots un mērķtiecīgs, tad komunikācija starp pašvaldību un iedzīvotājiem veidojas bez būtiskām problēmām. Darba gaitā autore apskatījusi Virešu pagasta pārvaldes komunikācijas problēmas ar sabiedrības grupām.
Pētījuma rezultāti pierāda, ka pastāv dažādas komunikāciju problēmas. Iedzīvotāji uzskata, ka komunikācijā trūkst būtiska lieta, atgriezeniskā saite - pārvalde sniedz informāciju, bet nepiedāvā veidus kā iedzīvotāji varētu reaģēt vai izteikt savu viedokli par notiekošo. Kā aktuāla problēma tiek minēta pagasta mājas lapa, jo tajā netiek aktualizēta informācija, trūkst, pēc iedzīvotāju domām, svarīgas sadaļas, tādas kā forums un e-pārvalde. Tādējādi, pētījumu rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi – pagasta pārvalde komunikācijā ar sabiedrību netiek pietiekoši izmantoti sabiedrisko attiecību līdzekļi un tehnoloģijas.
…
Diplomdarba mērķis - izpētot komunikāciju būtību un veidus, izstrādāt rekomendāciju kopumu Virešu pagasta komunikāciju efektīvākai organizēšanai un problēmu novēršanai. Autors analizēja komunikācijas jēdzienu un veidus, noskaidrojusi komunikācijas ar sabiedrības grupām būtību, izvērtējusi esošo situāciju Virešu pagasta pārvaldē, izmantojot primāros un sekundāros datus, kas ļāva noteikt un izanalizēt komunikācijas problēmas. Uz iegūto rezultātu pamata autore izstrādājusi ieteikumus, kas sekmētu pagasta pārvaldes komunikāciju ar sabiedrības grupām, pielietojot dažādus sabiedrisko attiecību līdzekļus. Atslēgas vārdi: komunikācija, komunikāciju veidi, sabiedriskās attiecības, pārvalde, mērķauditorija, problēmas, rekomendācijas.
- Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
- Vadības funkciju realizācija uzņēmumā SIA "Baltrotors"
- Virešu pagasta pārvaldes komunikācijas ar sabiedrības grupām problēmas un to risināšanas iespējas
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Дипломная для университета49
-
Neretas pagasta pašvaldības rīcībā esošo finanšu resursu raksturojums
Дипломная для университета55
Оцененный! -
LR Centrālās statistikas pārvaldes iekšējās komunikācijas analīze
Дипломная для университета60
-
Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā SIA "Valmieras maiznieks”
Дипломная для университета43
-
Starpkultūras komunikācijas prasmju attīstīšana vidusskolās, izmantojot programmu Comenius
Дипломная для университета65