Dzīve ir kļuvusi daudz sarežģītāka, daudz saspringtāka un prasa aizvien vairāk arī no darbiniekiem. Industriālo laikmetu ir nomainījis Informācijas tehnoloģiju/ uz zināšanam orientēta darbinieka laikmets- ar visām no tā izrietošajām sekām. Privātajā dzīvē, ģimenē un uzņēmumos mēs sastopamies ar tādām grūtībām un problēmām, kādas pirms dažiem gadu desmitiem nespējām pat iedomāties. (Kovejs S.R., 2006)
Darbinieka loma laika gaitā ir ievērojami mainījusies: agrāk viņu uzskatīja par mašīnu, kas bija jādarbina un “jāieeļļo” ar naudu, savukārt tagad – par nopietni ņemamu komunikācijas procesa dalībnieku.(Dīters Herberts, 2007). Un kā tad būs pēc gādiem desmitiem un desmitiem? Kādas prasības tiks izvirzītas no darba devēju puses, kādam īpašībām un spējām ir jāpiemīt ideālam nākotnes darbiniekam? …