Uzņēmums, kas pats sevi vada un organizē – tā varētu teikt par grāmatas „Ķeceris” galveno varoni. Varbūt uzņēmums nevar būt galvenais varonis, bet šinī grāmatā tas tiek izvirzīts, ka galvenais objekts, par kura attīstību un izaugsmi tiek runāts. Protams, bez cilvēku palīdzības tas nemaz nevarētu eksistēt un cilvēki ir galvenie, kas ietekmē šī uzņēmuma attīstību.
Grāmatā tiek aplūkots uzņēmuma attīstība daudzu gadu garumā, kas ir kļuvis par pavisam neticamu darba vietu cilvēkiem. Šis uzņēmums pēc būtības nelīdzinās uzņēmumiem, kādus mēs tos saprotam mūsdienās un kādus ir ierasts redzēt. Lasot grāmatu, rodas sajūta, ka uzņēmuma vadība dara visu, lai tas nelīdzinātos ierastajiem uzņēmumiem.
Sākotnēji uzņēmums „Semko” ir ticis veidots, kā ļoti stingru normu ievērotājs, kam ir noteikta struktūra un kas darbojas pēc stingriem noteikumiem un kura darbība tiek stingri kontrolēta visos vadības līmeņos. Šis uzņēmums, pēc autora uzskatiem, ir ticis izveidots „uz ēdamistabas galda”. Ejot gadiem, tas ir izaudzis par vienu no perspektīvākajiem uzņēmumiem Brazīlijā. Tomēr uzņēmuma dibinātājs nevar savu uzņēmumu vadīt mūžīgi. Tāpēc, kā tas bieži ir redzēts, uzņēmuma „tēvs” savu darbu nodod savam dēlam, kas vainu cītīgi turpina tēva iesākto ģimenes biznesu, vai cenšas to kardināli mainīt un darīt visu pēc sava prāta, vai arī vienkārši pārdod. Šīs grāmatas varonis jau bērnībā izrādīja interesi atrasties uzmanības centrā un arī vēlāk izrādīja interesi par biznesu. Tomēr, ieņemot amatu Semko, jaunietim sāka rasties sajūta, ka viņš ne pārāk atbalsta tēva izvirzītās normas. Jauneklis pat sāk interesēties par iespēju darboties cita uzņēmuma labā, tomēr tēvs viņam dod iespēju izpausties sevis veidotā uzņēmumā, sacīdams: „Labāk pieļauj savs kļūdas, kamēr es vēl esmu dzīvs.” Sākotnēji, pārņemot biznesu, īpašnieka dēls Dikijs uzņēmumā nejutās labi, jo visus valda liela birokrātija un kontrole. Uzņēmums bija stingri ierūsējis ievērojot vecos standartus un ražojot vienu un to pašu produkciju. Tādēļ Dikijs, kopā ar kādu domubiedru devās apceļot pasauli, lai iepazītos ar citu uzņēmumu stratēģijām un darbības modeļiem, kā arī cenšoties piesaistīt jaunus klientus un arī pārpirkt jaunus uzņēmumus. Tā pagāja vairāki gadi, līdz uzņēmums savu darbību nostabilizēja.…