Šobrīd atrodos Lielbritānijā un strādāju viesnīcā “Hilton”, vienā no vairāk ne kā 3000 šīs kompānijas viesnīcām visā pasaulē. Iepazīstoties tuvāk ar uzņēmuma darbības veidu izrādījās, ka “Hilton” viesnīcas strādā pēc franšīzes principa. Pašu ēku būvē privāts investors, bet Hilton kompānija nāk ar savu zīmolu, darbiniekiem un veic pilnu ciklu, kas nepieciešams, lai uzturētu viesnīcu. Peļņu sadala apmēram 30% Hilton kompānijai, bet 70% investoram, jo tas riskē ar savu kapitālu gadījumā, ja peļņas nav.
Uzņēmums, no īpašnieku skata punkta, strādā lieliski, ar pieklājīgu peļņu. Nepārtraukti tiek meklēti veidi, kā samazināt izdevumus gan vienkārši samazinot darbinieku skaitu, stundas un atalgojumu, gan ieviešot inovatīvus risinājumus, lai optimizētu kopējo darba apjomu. Piemēram, tiek ieviestas jaunākās IT tehnoloģijas, kas palīdz izdarīt darbu kvalitatīvāk, to pašu apjomu ar mazāk darba stundām, kas pārvēršas reālā peļņā.
Uzņēmums cenšas veidot patīkamu mikroklimatu visiem strādājošajiem, ieviešot dažādus motivācijas pasākumus, kas palīdz noturēt darbiniekus par, salīdzinoši ar citiem līdzīgiem uzņēmumiem, zemāku samaksu, kas gala rezultātā atkal pārvēršas peļņā. Šie varētu būt piemēri par iekšējās vides faktoriem.
…