Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
3,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:256122
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.01.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

6. PROKURATŪRA – kaut arī prokuratūras funkcijas pamatā ir saistītas ar pirmstiesas izmeklēšanu un apsūdzības
uzturēšanu, Prokuratūras likumā ir paredzēti vairāki veidi, kā prokurors var sekmēt valsts pārvaldes tiesiskuma
uzraudzību.
Prokurors var izdarīt pārbaudi, ja saņēmis informāciju par to, ka pārkāptas personu ar ierobežotu rīcībspēju, personu ar
invaliditāti, nepilngadīgo, ieslodzīto vai citu tādu personu tiesības un likumīgās intereses, kurām ir ierobežotas iespējas
aizstāvēt savas tiesības.
Prokurors izdara pārbaudi arī tad, ja ir saņemts iesniegums no personas par tās tiesību pārkāpumu, turklāt šis
iesniegums jau ir izskatīts kompetentā iestādē un ir saņemts atteikums novērst pārkāpumu.
Prokuroram, veicot pārbaudi, ir tiesības pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes iestādēm dokumentus un citu
informāciju, kā arī ieiet šo institūciju telpās.
Viens no reaģēšanas veidiem ir prokurora protests – to var iesniegt par valsts iestāžu un amatpersonu likumam
neatbilstošiem tiesību aktiem, tostarp administratīvajiem aktiem. Protestu var iesniegt tai pašai iestādei vai augstākai institūcijai vai amatpersonai.
Savukārt, ja nepieciešams pārtraukt nelikumīgu darbību (tostarp faktisko rīcību), novērst šādas darbības sekas vai
nepieļaut pārkāpumu, prokurors iesniedz iestādei rakstveida iesniegumu, nosakot iesniegumā izteikto prasību izpildes un
atbildes sniegšanas termiņu.
Ja ar brīdinājuma, protesta, iesnieguma palīdzību nav izdevies vai nav iespējams atjaunot likumīgu, prokurors var
vērsties tiesā ar pieteikumu (tas aptur noprotestētā akta darbību)
Ja persona ir vērsusies prokuratūrā, tā tādējādi ir izvēlējusies nevis administratīvo tiesu, bet citu tiesībaizsardzības
mehānismu. Šis mehānisms neizslēdz iespēju pieteikuma iesniedzējam izmantot arī citus tiesībaizsardzības mehānismus, tā ir personas izvēle, kurus mehānismus lietot, taču vēršanās prokuratūrā (tāpat kā pie tiesībsarga), ir patstāvīgs un iekšēji noslēgts tiesībaizsardzības mehānisms, kura rezultātu pārbaude vairs nav netiek veikta administratīvā procesa ietvaros.
7. CITAS IESTĀDES:
- Datu valsts inspekcija – veic personas datu aizsardzības uzraudzību valstī, arī valsts pārvaldes iestādēs. Par
nelikumīgām darbībām ar fiziskās personas datiem, inspekcija var uzlikt administratīvo sodu.
- KNAB – kontrolē interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā, kā arī normatīvajos aktos valsts
amatpersonām noteikto aizliegumu un papildu ierobežojumu ievērošanu. Biroja galvenais ietekmēšanas līdzeklis –
amatpersonu administratīvā sodīšana.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,20 €
Комплект работ Nr. 1363651
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация