Aptauja par cenu politikas nozīmi noieta veicināšanā un tās analīze
Lai noteiktu kāda ir dažādu uzņēmumu klientu – patērētāju uzvedību pie dažādām cenu politikām, tika izstrādāta aptauja „Klientu uzvedība dažādās situācijās, cenu politikas ietekmē”. Tika piedāvātas situācijas, kurās aptaujas dalībnieks iejūtas un reaģē uz piedāvājumiem, tādējādi sniedzot atbildes. Kopā aptaujāti tika 100 cilvēki - 50 sievietes un 50 vīrieši. Aptaujas periods: 01.05.2007-31.05.2007. Sastādītā aptauja sastāv no šādas informācijas, situācijām un jautājumiem, kuri ievietoti 1. pielikumā.
Katra jautājuma pamatā autors iekļāva apslēptu domu cenu politikas ietvaros, kuru aptaujas dalībnieks akceptē pieņemot noteikumus vai noraida izvēlēto politiku. Autors veica aptaujas analīzi un apkopoja rezultātus. Jāpievērš uzmanību ietvertās cenu politikas nozīmei noieta veicināšanā. Aptaujas mērķis ir uzzināt aptaujas dalībnieku viedokli par to, cik liela ir cenu politikas ietekme un nozīme produkta noieta veicināšanā. Visas analīzē iekļautās diagrammas ir autora veidojums.1. Jūs ieejat veikalā un Jūsu uzmanību piesaistījušas 2 ļoti līdzīgas preces. Viena prece maksā Ls 1,99, savukārt otra – Ls 2,00. Kuru no precēm nopirksiet?
Apslēptā doma: Nosakot produkta cenu Ls 1,99, cilvēkiem rodas uzskats, ka šī prece pieder pie Ls 1 preču grupas, savukārt otra prece – ievietojama Ls 2 preču grupā Tādēļ - kaut vai viena santīma atšķirība spēj mudināt cilvēku nopirkt lētāko no abiem produktiem. …