Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:140340
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.09.2015.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

5. biļete.
1. Ceļa grāvju nostriprinājumi (pārgāzes).
Ja grāvja garenkritums ir liels, ūdens tecēšanas ātrums var palielināties tiktāk, ka tiek izskalots grāvja dibens un nogāzes. Lai to novērstu, grāvja dibens un nogāzes ir jānostiprina.
Nostiprinājuma veids ir atkarīgs no grāvja garenkrituma un grunts apstākļiem.
Lai ātrāk novadītu ūdeni, un grāvjus varētu iztīrīt, ar velēnām noklāj tikai grāvju nogāzes, bet to dibenu nostiprina ar šķembām, granti vai bruģējumu.
Ja grāvju garenkritums ir liels, jāierīko pakāpes vai pārgāzes. Pārgāzes augstums parasti ir 0.25...0.3 (m), retāk 0.5...0.6 (m). Pārgāzes sieniņas izbūvē no akmens materiāla (a. attēls), betona (b. attēls), vai dzelzsbetona (c. attēls).
Kalnainos apvidos grāvju gultni nostiprina, izbūvējot akmens,betona vai dzelzsbetona straujteces un krītakas, kuras slāpē ūdens tecēšanas ātruma enerģiju.
2. Atpūtas laukumi satiksmes dalībniekiem un to plānojums.
Uz visiem I,II,III kategorijas autoceļiem jāparedz speciālas automobiļu stāvvietas,atpūtas vietas,kuri atkarībā no satiksmes intensitātes jāiekārto ik pēc 20 – 40 (km). Automobiļu stāvvietas jāiekārto pie automobiļu apkopes stacijām ,degvielas uzpildes stacijām, kempingiem, viesnīcām u.taml. Gleznainās vietās jāiekārto atpūtas vietas vadītājiem, kā arī skatu un atpūtas laukumi ainavu apskatei. Var iekārtot soliņus, nelielas nojumes, lapenes, vienkāršus sanitāros mezglus, tūristu un vadītāju informācijai jāizveido shāmas par maršrutu un tuvāko apkārtni. Stāvvietu ierīkošanai var izmantot vecos autoceļu posmus.
3. Mākslīgo būvju klasifikācija.
Ceļa trases parasti šķērso dažādus šķēršļus-upes, ezerus, jūras, līčus, gravas, autoceļus, dzelzceļus. To pārvarēšanai būvē dažādas mākslīgās būves, kuras iedala sekojoši: a.) Caurtekas (vienkārša inženierbūve nelielu ūdensšēršļu pārvarēšanai, kas nepārtrauc ceļa klātni); b.) Tilti (būves upju u.c. ūdensšķēršļu pārvarēšanai, kuras pārtrauc ceļa klātni); c.) Kustības vai ceļa pārvadi (tilti pār autoceļiem vai dzelzsceļiem); d.) Viadukti (tilti pār gravām); e.) Estekādes (ceļa paaugstinājums pirms vai pēc tiltiem); f.) Tuneļi (būve autoceļa vai dzelzsceļa caurvadīšanai caur kalnu masīviem, jūras līčiem, upēm, pilsētas ielām u.taml.); g.) Galerijas, balkoni un atbalstsienas (kalnainos apvidos).

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация