Preces patēriņvērtības noteikšana ir cenu veidošanas metode, kura pamatota ar produktu īpašību salīdzinājumiem. Šo metodi bieži lieto, izstrādājot un ieviešot tirgū jaunās preces. Uzņēmums, attīstot jaunās preces koncepciju, nosaka tās patēriņīpašības un atbilstoši plāno nepieciešamās ražošanas jaudas, kapitālieguldījumus un ražošanas izmaksas.
Proporcionālās cenas ir cenu veidošanas metode, pēc kuras cenu nosaka, pamatojoties galvenokārt uz konkurentu cenām, mazāk ņemot vērā ražošanas izmaksas un patēriņīpašību vērtējumu.
Gaidāmās peļņas aprēķins ir cenu veidošanas metode, pēc kuras cenu nosaka, pamatojoties uz konkurentu cenām un preces realizēšanas varbūtību. Šī metode visbiežāk tiek lietota, kad uzņēmumam piedāvā slēgt līgumu. Šādā gadījumā, pieņemot, ka konkurentiem cenas būs neelastīgas, uzņēmums cenšas uzvarēt cīņā par līgumu un piedāvā cenu, kas zemāka nekā citiem.
…