CENA KĀ TIRGUS KATEGORIJA ir preci raksturojošais rādītājs, kurš sevī „ietver” pārējos rādītājus, tai skaitā mārketinga pamatelementus: vēlmes, vajadzības, pieprasījumu, preci, maiņu, darījumu u.c. Ražotāju piedāvājumu aprobē tirgus, tā kā tirgus saimniecības virzošais spēks ir konkurence, tad cena ir konkurences instruments.
Prece/Pakalp. Patēriņvērtība Prece/Pakalp Citi mārketinga elementi CENA Pircēja vajadzības/Vēlmes Gatavība pirkt Pircēja ienākumi
CENA IR: *naudas summa, kura tirgū tiek pieprasīta par produktu; *vērtību summa, kuru patērētājs atdod maiņas procesā, saņemot produktu (=vērtību kopumu); *attiecību sistēma, kas pastāv starp pircējiem un pārdevējiem.
CENU POLITIKA *uzvedības filozofija vai darbības vispārīgie principi saskaņā ar kuriem firma nosaka savu tirgū piedāvāto preču un pakalpojumu cenas. *cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus uzņēmums izvirza kā īstermiņa tā perspektīvām.
CENU VEIDOŠANAS GALVENIE PRINCIPI: *mērķtiecība; *mārketinga informācijas vispusība; *kompleksa pieeja visiem mārketinga kompleksa elementiem; *koordinācija; *sistēmpieeja; *secība; *elastība.…