Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:940026
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.05.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Savā referātā apskatīju faktorus, kas ietekmē cenu kā tādi, pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī, kas notiek, kad valsts iejaucas cenu veidošanā. Precīzi neizdarīju secinājumus par cenu līmeņa stabilizāciju bet virspusēji apskatīju tā izmaiņas. Shematiski parādīju kā gadu gaitā procentuāli mainījušās cenas. Gandrīz visos gadījumos šīs cenas gadu pēc gada pieaug, lai gan pēdējo gadu laikā tas nav tik krasi, tomēr par pilnīgu cenu līmeņa stabilizāciju nav iespējams runāt. Cenas pieaug katru gadu, citreiz pat mēnesi, to mēs ievērojam ik uz soļa – tad maizīte, kuru agrāk par vienu cenu varēja nopirkt trīs klaipus, tagad sanāk tikai viens un tā vēl varētu uzskaitīt simtiem piemēru. Sevišķi ievērojams cenu pastāvīgs kāpums ir tarifu pakalpojumos, palielinās īres maksa, apkure utt. dzīve paliek arvien dārgāka un līdz ar to grūtāka. It kā cenu līmenim līdzi palielinās algas līmenis, bet to samērs nav līdzvērtīgs, ne visi var atļauties to ko viņi vēlas. Ja algas līmenis paaugstinātos atbilstoši cenu līmenim, mūsu dzīve nebūtu dažbrīd tik nožēlojama.
Protams, es varu izdarīt viennozīmīgu secinājumu, ka Latvijā cenu līmenis pārsniedz ienākumu līmeni, līdz ar to nepieciešama kārtīga šo sfēru stabilizēšana, gandrīz tāpat kā visu citu šajā valstī.
Būtībā cena pēc definīcijas ir produkta vērtība naudas izteiksmē t.i. patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto labumu.

Cena un piedāvājuma lielums. Piedāvājums ir pārdevēju – gan pašu ražotāju, gan starpnieku tirgotāju – ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika posmā atkarībā no cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums ir atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamā cēloņsakarība starp cenu un piedāvājuma lielumu. Tātad, pārdevēja ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Kā zināms, jo augstāka cena, jo lielāks piedāvājums. Ja ražošanas izmaksas nemainās, peļņu regulē cena

Cena produktam var veidoties arī atkarībā no pieprasījuma.
Reālajā tirgus ekonomikā darbojas vienots cenu veidošanās mehānisms, kur ne tikai cena ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma lielumu, bet arī pieprasījums un piedāvājums mijiedarbībā regulē cenu līmeni.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,98 €
Комплект работ Nr. 1178230
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация