Cenu veidošana ir viens no svarīgākajiem posmiem uzņēmuma darbībā, tāpēc to veidojot ir jāņem vērā ne tikai uzņēmuma izmaksas un peļņa, bet arī visi iekšējie un ārējie faktori. Precīzi noteikta cena ir viens no galvenajiem faktoriem, kas nosaka, vai klients pirks preci vai ne, un tas ir būtisks priekšnoteikums veiksmīgai preču un pakalpojumu realizācijai.
Taču uzņēmumiem ir jānosaka ne tikai cenas atsevišķiem produktiem, bet ir jāveido cenu sistēma, kas aptver dažādus produktus, un ir jāņem vērā visus cenu veidošanas metodes un principus. Pie tam jebkurš uzņēmums darbojas konkurences apstākļos, un līdz ar to dažreiz tiek spiests mainīt jau noteiktas cenas un pielāgoties pašreizējai tirgus situācijai. Šajā sakara uzņēmumam jāplāno un jāīsteno noteikta cenu veidošanas stratēģija.
„LMT” uzņēmums veidojot mārketinga stratēģiju, bieži paredz cenu piemērošanu tirgum atbilstoši pieprasījumam, izmaiņām un citām situācijām. Un izvēloties starp dažādiem stratēģijās variantiem tiek piemērotas šādas: