2.1.
5 profesijas (kuras pierasti bija klātienes tipa) kurās attālinātā darba modelis varētu kļūt par ilgtermiņa risinājumu:
1. Mārketinga speciālists
Gan mārketinga un digitālā mārketinga speciālistiem, gan sociālo mediju administratoriem, gan mārketinga projektu vadītājiem un zīmola vadītājiem galvenais darba rīks ir dators un telefons. Līdz ar to, darbu var veikt gandrīz no jebkuras vietas, kur ir interneta pieslēgums. Mārketinga nozare ir raksturojama arī kā samērā radoša nozare, līdz ar to biroja telpas kādam varētu likties traucējošas radošā “gara” atrašanai.
2. IT specialists/ administrators
Līdzīgi kā mārketingā arī IT nozares pārstāvjiem galvenais sabiedrotais darbā ir dators. Tieši programmētāji, IT projektu vadītāji u.c. ir vieni no tiem, kuriem attālinātais darbs jau sen ir ierasta prakse, tiesa gan pārsvarā privātajā sektorā. Taču Covid situācijā bija spiesti strādād arī valsts un pašvaldībās strādājošie IT speciālisti. Šajā nozarē svarīgs ir arī elastīgs darba grafiks, tāpēc piemērotāku nozari attālināta darba mīļotājiem grūti atrast.
3. Pārdošana
Lai arī daļai pārdošanas speciālistu darbs paredz ceļošanu un/vai tikšanos ar klientiem, pārsvarā darbu iespējams veikt attālināti. Nereti pārdošanas nozarē strādājošajiem atalgojumu ietekmē izpildītais plāns, bet, lai to izpildītu, tas obligāti nenozīmē atrašanos pie biroja galda. …