Uzņēmumu nopirkšana un pārstrukturizēšana.
Šāda veida stratēģijas pamatā ir pieņēmums, ka efektīvi vadīta organizācija var gūt peļņu, nopērkot neefektīvu un slikti vadītu uzņēmumu un uzlabojot tā darbību.
Lai palielinātu savu vērtību, organizācija, kas nopitkusi neefektīvi darbojošos uzņēmumu, lieto vairākas šādas metodes.
1.Vadības maiņa. Lai veiktu pārmaiņas nopirktajā uzņēmumā, tā vadība tiek nomainīta ar jaunu, agresīvāku un dinamiskāku komandu.
2.Izmaksu samazināšana. Neproduktīvie aktīvi kā, piemēram, organizācijas lidmašīnas vai pārāk ekskluzīva administrācijas ēkā tiek pārdoti, kā arī tiek samazināts personāla skaits un tā uzturēšanas izdevumi.
3.Iesaistīšanās uzņēmuma darbībā. Jaunā vadītāju komanda iesaistās uzņēmuma darbības procesā, mekējot iespējas efektivitātes uzlabošanai, kvalitātes celšanai, jaunu ideju ģenerēšanai un patērētāju vēlmju apmierināšanai.
4.Motivācijas stimulēšana. Lai uzlabotu uzņēmuma darbības efektivitāti un palielinātu darbības ražību, tiek stimulēta darbinieku motivācija. Tiek izvirzīti darbības mērķi un ieviesta atalgojuma sistēma, kas ņem vērā sasniegtos rezultātus. [1., 225.lpp.]…