Labākais pierādījums tam, ka mainās preču un ar to izmantošanas saistīto pakalpojumu attiecības, ir to tirgus vērtība attiecībā vienam pret otru. Piemēram, 1989. gadā Micro-Tac mobilā telefona cena bija 2500, tad pēc 5 gadiem tā cena bija tikai 100 dolāru, lai tikai vēl notiktu preces apgrozība tirgū, taču tagad mobilo sakaru kompānijas saviem jaunajiem abonementiem piešķir dažādu firmu ražotos telefonus par velti vai par ļoti mazu cenu, lai pamudinātu tos lietot viņu telekomunikāciju pakalpojumus.
Pakalpojumu ekonomikā strādā mārketings – jāpiesaista cilvēki visos iespējamajos veidos, lai tie izmanto pakalpojumu pēc iespējas ilgāk. Kā vēl vienu piemēru varu minēt Lattelecom sniegtos pakalpojumus – uzņēmums piedāvā interaktīvo televīziju un tās tematiskās pakas par noteiktu samaksu, taču interaktīvās televīzijas dekoders bez kura televīzijas skatīšana nebūtu iespējama, Lattelecom klientiem tiek lietošanā tiek izsniegts bez maksas, tādējādi varam secināt, ka prece tiek izsniegta bez maksas, bet par atbilstošo pakalpojumu ir noteikta samaksa. Arī informāciju tehnoloģiju industrijā ražotāji cīnās par klientu uzmanību un produktu atdāvināšana ir kļuvusi par ierastu lietu. Kompānijām, kas nodarbojas ar programmatūras ražošanu, jaunu produktu izstrāde gandrīz neko nemaksā, tomēr, ja kompānijai izdodas pārliecināt pietiekami lielu skaitu gala produkta lietotāju sākt izmantot viņu piedāvāto programmu, kompānija var noteikt industrijas standartu un laika gaitā pārdot jauninājumus un pakalpojumus saviem klientiem, gūstot ievērojamu peļņu. Kā piemēru šeit varu minēt mums visiem zināmo programmu ‘’Skype’’, kas saviem klientiem piedāvā vienkāršākos pakalpojumus par velti, piemēram, piezvanīt un sazināties caur sarakstes palīdzību ar citiem šīs programmas lietotājiem, piesaistot ļoti lielu klientūru, tādējādi ‘’Skype’’ ir spējīgs piedāvāt arī luksus pakalpojumus, piemēram, zvanīšanu uz individuālajiem telefoniem uz jebkuru valsti par lētākām cenām, kā arī ikdienas plānotāju, spēles un citus pakalpojumus. To sauc par „tīkla efektu” – jo lielāks tīkls, jo vairāk lietotāju, jo tīkls iegūst lielāku vērtību.6
…