Globalizācija – organizācija, visas valsts, apvienība. 1) Starp.korporāciju dibināšana un darbība; 2) Pasaules tirdzniecības intensifikācija (strauja attīstība); 3) Ekonomikas reģionālizācija (ES); 4) Informāciju tehnoloģiju strauja attīstība (internēts).
Faktori, kuri palīdz globalizācijas attīstībai: 1. Meklēšanas izdevumi; ir tādi tirdzniecības centri, kuros var atrast jebkuru informāciju. Vislielākie ir – Hong Gongā, Ņujorkā, Londona, Frankfurtē. 2. Transporta izdevumi 3. Augstas tirgus likviditāte. Tirgus ir ļoti jūtīgs par visam notikumiem pasaulē.
Finanšu tirgus pēc teritoriālās pazīmes: 1. Nacionālais tirgus – šāda darbība attiecas tikai ar iekšējo, starp vietējo iedzīvotājiem. 2. starptautiskais tirgus – atspoguļo operācijas starp dažādu valstu rezidentiem. 3. Pasaules tirgus – sastāv no nacionālajam un starptautiskajam tirgiem.
Starptautiskais finanšu tirgus – no funkcionāla viedokļa – ir tirgus attīstības sistēma, kas nodrošina kapitāla akumulāciju un pārdali starp valstīm; - no institucionāla viedokļa – ir finanšu kredīta iestāžu kopums, caur kuru notiek kapitāla tirgus kustība starp valstīm atkarībā no pieprasījuma un piedāvājumā.
Nacionālas valūtas sistēmas elementi: 1). Nacionāla valūta; 2). Nacionāla konvertējamība – iespēja apmainīt nacionālu valūtu pret ārzemes valūtu.
Brīvi konvertējama valūta – valūta, kuru var brīvi un neierobežoti mainīt pret citu valstu valūtām. Nosacījumi: 1). Var mainīt šo valūtu gan rezidenti, gan nerezidenti 2). var uzkrāt arī gan rezidenti, gan nerezidenti. 3). Valūtas vērtība tiek noteikta atkarībā no pieprasījuma un piedāvājuma 4). Valūtu var bez ierobežojumiem izvest un ievest valstīs…