Mārketinga pirmatnējais uzdevums paredz tirgus izpēti: konkurences un pieprasījuma līmeņa noteikšanu, patērētāja uzvedības analīzi un viņu priekšrocību dinamiku, konkurētspējīgo produktu esamības noteikšanu un inovācijas stabilizācijas iespējas tirgū. Mārketinga vadīšana, kā arī tā stratēģijas izstrāde, ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli, kas vērsts uz organizācijas darbinieku, finanšu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai sasniegtu organizācija mērķus ar augstāku efektivitāti.
Pastāv trīs šāda veida stratēģijas:
Nediferencētais mārketings. Uzņēmums var nolemt, ka ignorēs dažādos tirgus segmentus un nemeklēs patērētāju vajadzību atšķirības, bet visus spēkus koncentrēs uz vispārējām patērētāju vajadzībām un vēlmēm. Tad mārketinga pasākumi būs vērsti uz pircēju skaita palielināšanu, masu reklāmu, realizācijas stimulēšanas masveida līdzekļiem, lai produktam piedēvētu tādas lietošanas īpašības, kas to padarītu par vispievilcīgāko visiem patērētājiem.
Diferencētais mārketings. Šajā gadījumā uzņēmums izlemj darboties noteiktos tirgus segmentos un produktus ražot tiem. Atbilstoši katram segmentam tiek plānota un īstenota mārketinga programma. Tādejādi uzņēmums cer palielināt realizācijas apjomu katrā segmentā un nākotnē iekarot tajā stipras pozīcijas.
…