Katrs cilvēks atsevišķi un arī sabiedrība kopumā, protams, vēlētos iegādāties un lietot maksimāli kvalitatīvus produktus, taču, kā jau iepriekš tika minēts, šādi produkti, ļoti iespējams, būs pārāk dārgi tirgum, tāpēc ražotāji pielāgo produkciju tirgum tā, lai gūtu maksimālu peļņu. Visuzskatāmākais piemērs varētu būt mobilās tehnoloģijas, kas šobrīd tik ļoti ātri, ka mobilo ierīču veidotāji, īpaši viedtālruņu, katru gadu (arī pat vairākas reizes gadā) izlaiž apgrozībā jaunus modeļus, reizēm veicot tik niecīgus uzlabojumus, ka produktu veiktspēja ir gandrīz nemainīga, kā tas ir bieži novērojams Apple iPhone modeļiem.
Līdzīgas specifikācijas viedtālruņi maksā līdz pat septiņām reizēm mazāk. Tomēr Apple iPhone, konkrētās sabiedrības grupās, tiek uzskatīts par ļoti augstas kvalitātes mobilo ierīci, protams, tas nav kļūdaini, jo netiek ņemtas vērā produkta cenas. Bieži tiek norādīts, ka produkts ir labāks tikai tāpēc, ka tas ir Apple, liekot secināt, ka produkta vienīgais faktors, kas nosaka tā kvalitāti, ir zīmols, kas redzams uz ierīces.
Autoram šķiet, ka produkta kvalitāte ir subjektīva, jo tas, kas vienam ir pieņemami, citam var būt neapmierinoši vai pat nepieļaujams. Kvalitātes faktori tomēr ir līdzīgi un tie galvenokārt iedalās kā uzticami un ilgtermiņā izdevīgi vai luksus produkti, kuri ir īpaši veidoti, neņemot vērā izmaksas. Tāpat arī darbojas dažādi oligopoli un karteļi, kuri arī nosaka produktu cenu un kvalitāti, kas atrodas tirgū, taču pircējs bieži vien nevar ietekmēt šo tirgu ar savām darbībām, jo tajā vienkārši nepastāv konkurence.
…