Komunikācija organizācijā var būt formāla un neformāla. Tas, kāda veida komunikācija pastāv organizācijā, ir atkarīgs no organizācijas struktūras. Jo organizācijā var pastāvēt gan formāla, gan neformāla komunikācija.
Formāla komunikācija organizācijā var būt vertikāla vai horizontāla.
Ar vertikālo komunikāciju saprot informācijas plūsmas virzīšanu augšup vai lejup starp dažādu līmeņu menedžeriem un to padotajiem. Lejupejoša informācija virza informāciju no priekšnieka pie padotajiem. Augšupejoša informācija nodrošina atgriezenisku kanālu, pa kuru pie nosūtītāja atgriežas noteikta informācija.
Ar horizontālo komunikāciju saprot informācijas plūsmas virzīšanu sānis, līdz ar to paveras iespēja atsevišķām vienībām savstarpēji sastrādāties bez vajadzības sekot augšup vai lejup esošajām komunikācijām.
Pastāv arī dažādi komunikāciju tīklu veidi:
„riteņa” veida komunikāciju tīklā informācijas plūsma iet caur vienu darbinieku, kurš visbiežāk ir formālais vai neformālais līderis. Tīkls ir centralizēts, jo informāciju saņem un izplata viens noteikts darbinieks.
„Y” veida komunikāciju tīkls ir mazāk centralizēts, informācijas centru veido divi darbinieki.…