Konteineru ieviešana ir sekmējuši revolūciju kravu pārvadājumos. Šodien aptuveni 90% no ģenerālo kravu pārvadājumiem visā pasaulē norisinās ar konteineru starpniecību, taču ir arī problēmas, kas saistītas ar konteineriem.
1. Kravu pārvadājumi konteineros var tikt organizēti pie nosacījuma, ka kravas nosūtītājam un kravas saņēmējam ir attiecīgās iekraušanas un izkraušanas mašīnas (celtņi, autoiekrāvēji utt.).
2. Pastāvot konteineru pārvadājumu veidam, arī kravas pārkraušanas starppunktos (ostās, stacijās) jābūt attiecīgiem kraušanas mehānismiem.
3. Nepieciešams laukums ar cietu klājumu konteineru novietošanai.
4. Jābūt automašīnu pievedceļiem pie konteineriem.
5. Konteineru pārvadājumos svarīga nozīme ir to aprites laikam, kas nosaka papildus izdevumus kravas vienas tonnas pārvadāšanai nepieciešamo konteineru iegādei un remontam.
6. Liela problēma ir tukšo konteineru nosūtīšana atpakaļ tā saimniekam. Šis process mēdz būt ļoti dārgs, un līdz ar to bieži vien neizdevīgs. Ostās tiek aizņemtas ievērojamas teritorijas tukšo konteineru uzglabāšanai, jo to saimniekiem bieži ir izdevīgāk nopirkt jaunu konteineru, nekā maksāt par tā atgādāšanau atpakaļ.
7. Pašlaik strauja konteineru satiksmes attīstība būtiski apsteidz ostu un termināļu infrastruktūras attīstību, līdz ar to aizvien mazāk ostu spēj uzņemt un ātri un efektīvi apkalpot jaunākās paaudzes konteinervedējus.. Tiek lēsts, ka termināļu infrastruktūras attīstība atpaliek no konteinervedēju attīstības vismaz par pieciem gadiem.
…