Reklāmas mērķis, galvenokārt, pievērst cilvēka uzmanību, kā arī nodot vēstījumu. Reklāmai šis vēstījums ir jānodod pēc iespējas skaidrāk un efektīvāk. Tāpēc ir ļoti svarīgi, tas kā šis vēstījums tiek nodots, vai cilvēks spēj salasīt, kas reklāmā attēlots, ar ko cilvēkam asociējas reklāmā attēlotās krāsas. Tādēļ izstrādājot reklāmu, ir jāpievērš milzīga nozīme, tam cik lielu burti tiek izmantoti reklāma, to, kādas krāsas reklāmā tiek attēlotas.
Pirms tiek uzsākta reklāmas dizaina izveide, vajadzētu izanalizēt izvēlēto krāsu nozīmi atkarībā no kultūras aspekta, jo katrai kultūrai krāsu izpratne atšķiras. Piemēram, jau pieminētā zaļā krāsa vairākuma Eiropas valstīs apzīmē prieku un laimi, savukārt, Dienvidamerikā šo krāsu asociē ar nāvi, bet ASV ar naudu un skaudību.
Krāsas komunicē ar mums līmenī, kas notiek bez vārdiem, un visbiežāk neapzināti. Vārdus un attēlus var pakļaut cenzūrai un regulēt, bet ne krāsas.
Krāsu nozīme ir daudzveidīga, jo ar katru toni saistās konkrētas idejas un emocijas, tādēļ ir ļoti būtiski saprast, ko katra krāsa nozīmē, kā arī kādas emocijas tā pauž:
• Sarkans – rada steidzamības sajūtu, kas ir laba pārdošanas apjoma noskaidrošanai. Veicina apetīti, tāpēc bieži izmanto ātrās ēdināšanas ķēdes. Fiziski stimulē organismu, paaugstina asinsspiedienu un sirdsdarbību, saistās ar kustībām, uzbudinājumu un kaisli.
• Zilā krāsa – vīriešu vēlamā krāsa. Tas ir saistīts ar mieru, ūdeni, mieru un uzticamību. Zilā krāsa nodrošina drošības sajūtu, ierobežo apetīti un stimulē produktivitāti. Visbiežāk krāsu izmanto konservatīvie zīmoli, kas tiecas veicināt uzticēšanos saviem produktiem.
• Zaļš – saistīts ar veselību, mierīgumu, varu un dabu. Izmanto veikalos, lai atpūstos no klientiem un veicinātu vides jautājumus. Zaļā krāsa stimulē harmoniju smadzenēs un veicina līdzsvaru, kas noved pie izlēmības.
…