1.Priekšaudits. Klients var izvēlēties, vai viņš pirms sertifikācijas audita vēlas veikt priekšauditu. Priekšauditu veic, lai pārbaudītu gatavību sertifikācijas auditam. Šajā auditā parasti auditē visu kvalitātes sistēmu. Praktiski neatšķiras no sertifikācijas audita, vienīgais šī audita sekas nav gan sertifikāta izdošana. Tāpat tiek noskaidrotas neatbilstības, vienojas par to likvidēšanu kā arī citiem aspektiem.
2.Klienta atbildība. Klients ir audita iniciators un pasūtītājs. Klients nosaka audita mērķus, kritērijus, sfēru pamatojumu. Klients izvēlas arī vadošo auditoru, kas savukārt konsultējoties ar klientu komplektē atbilstošu audita grupu un nodrošina nepieciešamos resursus. Klients saņem audita ziņojumu un pieņem lēmumu par regulārās uzraudzības nepieciešamību un intervālu.…