Pirmspārdošanas serviss ir pircēju konsultēšana, informācijas sniegšana par produktu, produkta sagatavošana pārdošanai un ekspluatācijai, kā arī nepieciešamības gadījumā, dokumentācijas sagatavošana. Šī servisa uzdevums ir samazināt pircēju pūliņus produkta izvēlē, atzīšanā un iegādē.
Pārdošanas serviss - pasūtījuma komplektācija, produkta sagatavošana pārdošanai, tā kvalitātes pārbaude un piegāde.
Garantijas serviss – visu produkta ekspluatācijai nepieciešamo darbu kopums ražotāja garantijas saistību termiņa laikā. Šeit var ietilpt patērētāja apmācība, pārdoto iekārtu darbības uzraudzība, dažādi profilaktiskie darbi, atsevišķu detaļu un mezglu nomaiņa, tāpēc dažus garantijas servisa veidus sauc par tehnisko apkopi. Produkta ekspluatācijas garantijas termiņš var būt gan dažus mēnešus, gan vairākus gadus.
Pēcgarantijas serviss – to veic par maksu un būtībā citādi neatšķiras no garantijas servisa. Tā pamatā ir noslēgtais līgums, kurā konkretizēti veicamie pakalpojumi, to apjoms un cena.
Servisa pamatprincipi ir:
maksimāla atbilstība patērētāja prasībām un patēriņa raksturam;
cieši servisa sakari ar loģistikas pamatprincipiem un uzdevumiem;
apkalpojošā personāla sagatavošana iegādātās tehnikas drošai ekspluatācijai;
nepieciešamās tehniskās dokumentācijas nodošana speciālistiem, lai tie izpildītu savas funkcijas, realizējot produktu patērētājiem;
produkta pirmspārdošanas sagatavošana, lai izslēgtu mazāko iespēju, ka tas var nedarboties;
nogādāt produktu uz ekspluatācijas vietu, tā lai līdz minimumam samazinātu iespēju, ka tas ceļā varētu sabojāties;
sagatavot produktu ekspluatācijai, lai varētu pircējam demonstrēt kā tas darbojas;
nodrošināt produkta ekspluatāciju, kamēr tas ir pie patērētāja.
…