Tomēr tiek izdalītas sešas, ieskaitot mārketinga koncepciju, savstarpēji konkurējošas koncepcijas - sistematizēti un apkopoti uzskati par kādu parādību vai procesu. Mārketinga koncepcijas- uzņēmuma virzība uz preces pieejamību visiem: lēti, atbilstoša kvalitāte, daudz, visiem, - saskaņā no kurām tiek veidota mārketinga struktūra:
1. Ražošanas koncepcija. Ideja ir – patērētāji dod priekšroku produktiem, kas ir plaši pieejami un nav dārgi. Uzņēmuma mērķi šajā gadījumā – augstā produktu efektivitāte, zemas izmaksas un masveida izplatīšanas sasniegšana.
2. Produkta koncepcijas. Ideja – patērētāji izvēlas tos produktus, kuri piedāvā augstāko kvalitāti, funkcionalitāti vai inovatīvas iezīmes. Uzņēmuma mērķi – augsta produkta kvalitāte un funkcionalitāte, produktu kvalitātes ražošanas un uzlabošanas procesā.
3. Pārdošanas koncepcija. Ideja – patērētāju un uzņēmumu uzmanības deficīts veicinātu to, ka produkti netiktu pirkti pietiekama apjomā; patērētāji jāmudina pirkt, stimulējot pirkšanu ar uzņēmuma dažādiem pārdošanas un izplatīšanas līdzekļiem. Tāpēc tiek īstenota agresīvā pārdošana un izplatīšana. Koncepcijas doma ir pārdot to, kas ir saražots, nevis pārdot to, kas nepieciešams tirgum.
4. Patērētāja koncepcijas. Mērķis ir izzināt pircēju vajadzības un viņu reālo pirkuma vērtējumu un pielāgot produktu ražošanu un realizāciju šīm vajadzībām un vērtējumiem, turklāt darot to labāk un efektīvāk par konkurentiem.
5. Sociālā mārketinga koncepcija. Organizācijas cenšas noteikt un apmierināt pircēju vajadzības un vēlmes daudz efektīvāk par konkurentiem, ņemot vērā visas sabiedrības labklājība attīstības intereses.
…