-
Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra
Lai izvairītos no situācijas, kad pētījuma gaitā cenšas atrisināt nepareizo pētījuma problēmu, mārketinga menedžerim ir ļoti būtiski saprast, kas tiek gaidīts no pētījuma rezultātiem un ko tā grib sasniegt. Pastāv vairāk iespējas, lai nodrošinātu situāciju, kad ar pētījuma palīdzību tiek risināta īstā pētījuma problēma. Viens veids, lai to realizētu, ir noformēt „pētījuma pieprasījuma soļus,” ko pētnieks noformulē pēc tikšanās ar mārketinga menedžeri un viņa sniegtās informācijas par iespējamo mārketinga problēmu. Savukārt otrs veids, kā nokļūt līdz pētījuma problēmai, ir mārketinga menedžeri informēt par iespējamo pētījuma gaitu un rezultātiem. Tāpēc pētniekam visā pētījuma procesa gaitā vajadzētu prast gan pietiekami labi komunicēt ar mārketinga menedžeri, gan izprast menedžera nostāju pret pētījumu (lai nerastos situācija, kad pētījuma rezultāti, kas nesaskan ar mārketinga menedžera viedokli par problēmu būtu iegūti veltīgi un pats pētījums būtu bijis naudas izšķiešana), gan to vidi, kurā konkrētais pētījums būs jāveic (ņemot vērā pētījumam atvēlētos līdzekļus un laika periodu).
Gadījumā, kad uzņēmums saskaras ar kādu problēmu, piemēram, nav pārliecības vai līdzekļi, kas tiek iztērēti reklāmai, tiešajiem pasta pakalpojumiem, ražošanas veicināšanai, sabiedriskajām attiecībām, telemārketingam vai kādam citam pasākumam, ir tā vērti, - vērtīgi šo atbildi ir uzzināt ar mārketinga pētījuma palīdzību. Tomēr ne vienmēr pētījums var kļūt par risinājumu kādai mārketinga problēmai, tāpēc svarīgi ir apskatīt iespējamos labumus no pētījuma rezultātiem un būt pārliecinātam, ka to vērtība pārsniegs iespējamās pētījuma izmaksas.
…
Tas kā un kad uzņēmums izvēlās veikt mārketinga pētījumus, ataino to, kādu mārketinga stratēģiju uzņēmums ir nolēmis realizēt. Ir uzņēmumi, kuri pētījumus veic sistemātiski, lai spētu „monitorēt” jeb kontrolēt un pārvaldīt situāciju tirgū, savukārt daži uzņēmumi izvēlēsies veikt pētījumu tikai tad, kad būs jāatrisina kāds būtisks mārketinga jautājums. Lai arī būtībā katra mārketinga problēma, kas jāatrisina izmantojot pētījumu, ir savā veidā unikāla, tomēr mārketinga pētījuma process, kurš veidojas no secīgi veicamām darbībām, ir pēc savas būtības līdzīgs visiem pētījumiem. Līdz ar to, var droši apgalvot, ka ikviens mārketinga pētījums sākas ar mārketinga problēmas analīzi un darba uzdevuma definēšanu, kas ir kā pirmais solis visā pētījuma procesā. Tikai tad, kad pētījuma problēma ir rūpīgi un precīzi izvēlēta, var definēt paša pētījuma darba uzdevumus, lai noskaidrotu piemērotu informāciju. Tāpēc, kamēr nav izvēlēta un konkretizēta pētījuma problēma - pētījuma process nevar turpināties tālāk. Pētījuma informācijas avoti un pētījuma dizains iet roku rokā, jo tie abi ir atkarīgi no tā, cik daudz ir zināms par pētījuma problēmu. Ja par pētāmo parādību ir zināms relatīvi maz, tas nozīmē, ka sākotnējais pētījums būs pētnieciskas dabas. Šāda veida pētījumi jāsāk ar sekundāro datu apskati, kas ir jau savākta un apkopota informācija, kas bijusi vajadzīga kādam citam mērķim. Tomēr bieži vien pētījuma problēma ir specifiska un, lai atrastu nepieciešamo informāciju nepietiek ar jau pieejamajiem statistiskajiem datiem vai citiem pētījumiem. Tādā gadījumā pētījumam jābalstās uz primārajiem datiem, kas tiek ievākti speciāli priekš konkrētā pētījuma.
- Konspekts mārketingā
- Mārketinga informācijas sistēmas
- Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Konspekts mārketingā
Конспект для университета24
-
Mārketinga informācijas sistēmas
Конспект для университета15
-
Eksāmena jautājumi un atbildes mārketingā
Конспект для университета14
-
Mārketinga plāns: kā rakstīt?
Конспект для университета9
-
Mārketinga pasākumi uzņēmumā un mārketinga mērķi uzņēmumu kopējo mērķu sistēmā. Mārketinga darbības vide
Конспект для университета3