Ārējo vidi iedala:
• Mikrovidē - ārējās pasaules elementi, kuri ir tieši saistīti ar pašu firmu un ietekmē tās iespējas.
Piegādātāji – komerciālās firmas un atsevišķas personas, kas apgadā firmu ar materiālajiem resursiem: ar izejvielām, komplektējošiem izstradajumiem, materiāliem.
Starpnieki – firmas, kuras palīdz kompānijai sadalīt un realizēt preces.
Patērētaji – atsevišķaš personas, organizācijas, valsts iestādes, ārzemju firmas, kuru intereses firmai ir jāievēro visos svas darbības posmos.
Konkurenti – personas vai firmas, kas ražo līdzīga veida preces.
Kontakta auditorija: tās var būt kredīta un finanšu iestādes ( bankas, biržas u.c), masu informācijas ( laikraksti, telecentri u.c.), valsts iestādes (VID u.c)
• Makrovidē - ārējās pasaules elementi, kas netieši ietekmē firmu.
Demografija – zinatne par iedzīvotajiem, to skaitu, blīvumu un pieaugumu.
Ekonomika – rūpnieciskās ražošanas, lauksaimniecības un kopējā pirktspējas līmeņa stāvoklis konkrētajā tirgū.
Daba – tie ir derīgie izrakteņi, meži, ūdeņi un pat gaiss.
Zinātniski tehniskais progress – tie ir zinatnes un tehnikas sasniegumu, kas virza cilvēci uz priekšu.
Politika – tie ir notikumi un likumdošana, kas ietekmē biznesa attīstību un ierobežo vai regulē firmu vai atsevišķu personu rīcības brīvību sabiedrības ietvaros.
Kultūra – pasaules uzskati, ieskati un vērtības, kas nosaka cilvēku attieksmi pašiem pret sevi un savstarpējās attiecības.
Visi mikro un makrovides elementi rada marketinga informāciju, ko var saukt par mārketinga asinsrites sistēmu.(Caurkubule, Višņevska, 1993,32-36)
…