24. Kādus divus faktorus ņem vērā veidojot Bostonas matricu?
Pārdošanas pieauguma tempus, tirgus daļu. Preces – zvaigznes, preces – mežonīgie kaķi, preces – slaucamās govis, preces - suņi
25. Preces cenas veidošanas ārējie apstākļi.
Tirgus tipi pēc konkurences kritērija, pieprasījuma elastīgums, resursu tirgus, likumdošana un valsts politika
26. Kas ir „prestiža” cena?
Produkta augstās kvalitātes apliecinājums.
27. Kas ietilps stratēģijā - cenu piemērošanai tirgum?
Atlaides (par ātru apmaksu, par pirkumu vairumā, funkcionālās, sezonas, produktu maiņas ieskaite), diferencēšana (pēc pircēja, pēc produkta, pēc vietas, pēc laika), psiholoģija (piemērojas pircēju psiholoģijai, produktu – etaloni), realizācijas stimulēšana (īslaicīga bāzes cenas pazemināšana), izvietojums (ražošanas vieta, pēc vienošanās, zonālās, bāzes punkts), starptautiskais tirgus (pēc vienošanās, atkarībā no tirgus specifikas)
28. No kā sastāv mārketinga komunikācijas komplekss?
reklāma; produktu relizācijas veicināšana; sabiedriskās saskares; personiskā apkalpošana.
29. Divi faktori, kas raksturo reklāmu ir
Reklāmai ir publisks raksturs – tā ir sabiedriskās komunikācijas forma
Reklāma ir bezpersoniska – tā nav paredzēta kādam reklāmas adresātam personīgi
Reklāmas ziņojumam ir vienvirziena raksturs – tas neparedz tiešu atbildi, taču reklāmas uzdevums ir panākt atgriezenisko saiti
Reklāmai ir maksas iedaba
Reklāma nav objektīva
Ir viegli nosakāms, kas ir reklāmdevējs
Reklāma ir mērķorientēta – tā ir paredzēta noteiktai mērķauditorijai, tai ir konkrēti mērķi un tā veic konkrētus uzdevumus, kas noteikti reklāmdevēja reklāmdarbības politikā
Reklāmas iedarbība praktiski nav precīzi izmērāma
Reklāmai ir jāspēj būt uzkrītošai un pārliecināt
30. Kādi ir noieta veicināšanas veidi?
Patērētāju veicināšana, starpnieku veicināšana, tirdzniecības personāla veicināšana.
…