Organizācijas vadīšana un teorija. Organizācija ir izveidota sistēma, kurā cilvēku darbība tiek apzināti vadīta un koordinēta kopīgo mērķu sasniegšanai.1
Menedžmentā ar jēdzienu ”organizāciju” saprot valsts institūciju, pakalpojumu sfēras veidojumu un ražošanas uzņēmumu. Šīm dažādajām organizācijām katrai ir savi specifiski noteikumi attiecībā uz dibināšanu, darbību un darbības izbeigšanu, to savukārt nosaka gan likumdošana, gan organizācijas iekšējie normatīvie akti.
Menedžments jeb organizācijas vadīšana ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācija mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Vadīšanas funkcijas2:
→Plānošana(primārā)- mērķu noteikšana; analīze; plānu izstrāde;
→Organizēšana –resursu koncentrēšana, sadale un organizācijas struktūras veidošana;
→Koordinēšana – organizācijas darbinieku darba un darbību saskaņošana;
→Motivēšana(ir ļoti nozīmīga) – organizācijas darbinieku stimulēšana lai tie efektīvāk strādātu organizācijas labā.…