Pakalpojumu kvalitāte apvieno sevī divus dažādus jēdzienus – pakalpojums un kvalitāte. Pakalpojums ir ražotāja vai patērētāja sadarbības iznākums, kā arī ražotāja paša darbība, kas vērsta uz patērētāja vajadzību apmierināšanu .
Kvalitāte ir izstrādājumu vai pakalpojumu īpašību un raksturojumu kopums, kurš nosaka to spēju apmierināt noteiktas vai paredzamās vajadzības.
Pakalpojumu vērtību, ko uzņēmums piedāvā un sniedz viesim, veido divi komponenti – fiziskā jeb materiālā vērtība un emocionālā jeb nemateriālā vērtība. Pirmo – materiālo vērtību nosaka pakalpojuma kvalitāte, pielietošanas daudzveidība, atbilstība konkrētajai vajadzībai, izdevīgums, cena un daudz kas cits, kas saistīts ar preces vai pakalpojuma praktisko vērtību. Materiālais pakalpojums viesmīlības uzņēmumos ir ēdieni un dzērieni, trauki, galda veļa, interjera elementi, mūzika un citi papildus pakalpojumi, kurus apmeklētājs var baudīt ar saviem pieciem maņu orgāniem – dzirdi, redzi, ožu, garšu un tausti. Tas ir reāls un saprotams pakalpojums, par kura kvalitāti liecina objektīvi kritēriji, kurus ir iespējams izvirzīt. Lai gan arī tas pieļauj subjektīvisma klātbūtni, jo pakalpojuma saņēmēji un vērtētāji ir cilvēki, kuri var atšķirīgi novērtēt ēdiena kvalitāti vai zāles interjeru. …