2.kopsavilkums
Pārdošanas vadības uzdevumi - pārdevēju komandas atlase, pārdevēju komandas veidošana un attīstība, pārdevēju komandas līdera loma, komandas darba organizācija, kopēja darba organizācija, komandas darba novērtēšana, atalgošana.
Līderis - spēja iedvesmot, pārliecināšanas prasme, prasme iespaidot, māka motivēt, vēlēšanās izdarīt izmaiņas.
Pārdošanas vadītāja ikdienas pienākumi – motivēšana, “Ugunsgrēku” dzēšana, piedalīšanās darbinieku sapulcēs, palīdzības sniegšana, klientu sūdzību izskatīšana, iedvesmošana, prognozēšana, resursu prioratizēšana, atskaites.
Komandas veidošana - kopīgs mērķis un tā izpratne, efektīvas iekšējās komunikācijas, katra komandas locekļa 100% atbildība par gala rezultātu.
Efektīva pārdošanas darbinieku atlase - darbinieku atlase no organizācijas iekšējiem resursiem, darbinieku piesaistīšana no paziņu loka, darbinieku atlase ar sludinājuma palīdzību, mērķtiecīga meklēšana (head hunting).
Darba intervijas sagatavošana - Amata profila izstrādāšana 1) Amata apraksts - definē visus pienākumus, atbildību, vietu organizācijas struktūrā utt. 2) Personības apraksts - raksturo profesionālās un personības prasības konkrētā amata kandidātiem.
Darba intervijas vadīšana – CV, intervijas telpas organizēšana.
Pārdošanas plānošana un kontrole - uzņēmuma pārdošanas mērķu izvirzīšana, prognožu apkopošana, izpildes novērtēšana. Pārdošanas plānu izpilde būs veiksmīgāka, ja darbinieki būs piedalījušies to veidošanā.
…