Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
5,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:909750
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.06.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

ADMINISTRATĪVAIS PROCESS PAŠVALDĪBĀ
Pašvaldībām raksturīga īpatnēja administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība(!).
LPP 47.p. - Pašvaldības administratīvos aktus var pieņemt dome, ja likums neparedz citu kārtību.
Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.
Pašvaldības administrācijas izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt pašvaldības ietvaros (var būt specifika – pašvaldības var izveidot īpašu AA apstrīdēšanas institūciju, kur obligāti jāapstrīd atsevišķas lēmumu grupas).
Likumā noteiktajos gadījumos administratīvos aktus apstrīd tajā tiešās pārvaldes iestādē, kuras padotībā ir pašvaldība, pildot attiecīgo deleģēto valsts pārvaldes funkciju vai pārvaldes uzdevumu.
Piem., Garkalnes novada pašvaldības nolikums (2009. gada 16. decembra saistošie noteikumi Nr.8):
104. Lai nodrošinātu pašvaldības administrācijas autonomās kompetences jomā atbilstoši augstākstāvošiem normatīvajiem aktiem izdoto administratīvo aktu un faktiskās rīcības apstrīdēšanu pašvaldības ietvaros, pašvaldībā izveido Administratīvo aktu strīdu komisiju.
Administratīvo aktu strīdu komisijas vadītājs ir pašvaldības domes priekšsēdētājs, tās sastāvā ir: 104.1.domes priekšsēdētāja 1.vietnieks; 104.2. pašvaldības izpilddirektors; 104.3. juridiskās daļas pārstāvis.
106. Administratīvo aktu strīdu komisijā apstrīd pašvaldības padotībā esošo institūciju un amatpersonu faktisko rīcību un administratīvos aktus, kurus pieņēmusi: 106.1. būvvalde; 106.2. sociālais dienests; 106.3. privatizācijas komisija.
107. Ja persona apstrīd administratīvo aktu un prasa atlīdzināt mantiskos zaudējumus vai personisko kaitējumu, arī morālo kaitējumu, tad par to lemj pašvaldības dome.
Tātad vispārējie apstrīdēšanas principi ir noteikti LPP, taču katrā atsevišķā nolikumā jāskatās, vai nav noteikta kāda specifiska kārtība (pirms griešanās tiesā). Piemēram, ja noteikta speciāla pirmstiesas institūcija, tad, nevēršoties no sākuma tajā, netiek ievērota pirmstiesas izskatīšanas kārtība.
Administratīvās lietas izskatīšanas stadijas:
1. Administratīvās lietas ierosināšanas stadija;
2. Nepieciešamās informācijas iegūšanas stadija;
3. Administratīvā akta izdošanas stadija;
4. Administratīvā akta izpildes stadija;
5. Administratīvā akta apstrīdēšanas stadija;
6. Administratīvā akta pārsūdzēšanas stadija.
Stuckas redzējums atšķiras no Briedes redzējuma šajā jautājumā.
Process – secīgu darbību kopums, lai sasniegtu noteiktu mērķi. Administratīvās lietas stadijas norāda uz secīgumu. Darbība ir stadijas sastāvdaļa (darbība-posms-stadija). Piem., tiek saņemts iesniegums, tālāk notiek secīgas darbības. Iestādei ir rīcības algoritms (jāpieturas pie secīgām darbībām), savukārt persona ir informēta par to, kas notiks secīgi. …

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −2,48 €
Комплект работ Nr. 1339844
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация