Mārketinga mērķis ir apmierināt patērētāju vēlmes un vajadzības labāk nekā to dara konkurenti.Tāpēc ir jāizpēta pircēju rīcība tirgū , kā arī produktu izvēles ietekmējošie faktori.Pircēja rīcība, no mārketinga viedokļa , ir produktu izvēles , pirkšanas un patēriņa process , lai apmierinātu savas vēlmes un vajadzības.
Lai varētu veiksmīgi realizēt savu produkciju, galvenais ir noskaidrot, kā viņi izvēlas sev atbilstošāko iepirkšanās vietu un pēc kādiem kritērijiem vadās. Ir vairāki rīcības ieteikmējošie faktori , kas nosaka kur, kādu un cik vērtīgu preci patērētājs iegādāsies: Ekonomiskie-ienākumu līmenis, maksātspēja; Sociālie-piederība noteiktam sociālajam slānim, neformālai sociālajai grupai, ģimenes stāvoklis, statuss sabiedrībā; Kultūras -kultūras līmenis, izglītības līmenis, tautība, reliģija; Personiskie -vecums, dzīves cikla posms, profesija, dzīves veids, rakstura īpatnības, pašapziņa; Psiholoģiskie- motivējums, uztvere, pārliecība, nostāja, ieradumi.