Pētījumu dizains ir uzbūve vai plāns, kuru izmanto, lai vadīt mārketinga pētījumu projektus. Labi izstrādāts pētījumu dizains nodrošina efektīvu un kvalitatīvu mārketinga pētījumu projektu vadīšanu.
Pētījumu dizainam ir sekojošie uzdevumi:
noteikt vajadzīgo informāciju;
plānot pētnieciskas, aprakstošas, nejaušas pētījumu fāzes;
atzīmēt mērīšanas procesus;
izveidot un pārbaudīt aptaujas jautājumus vai citas datu vākšanas formas;
izveidot paraugu;
izstrādāt datu analīzes plānu.
Pastāv noteikta pētījumu dizaina klasifikācija. Pēc tādas klasifikācijas pētījumu dizainu var iedalīt trīs veidos:
pētnieciskais pētījums. Pētnieciskā pētījuma pamatā ir jauno ideju un uzskatu atklājums. Tāds pētījums dod pamatojumu, kas pēc tam transformējās konkrētos pētījuma objektos un metodēs, kā tos objektus izpētīt;
aprakstošais pētījums. Aprakstošais pētījums noteic biežumu, ar kuru kaut kas notiek, kā arī attiecības starp diviem mainīgiem lielumiem. Tādus pētījumus parasti virza sākotnējas hipotēzes;…