Plānošana ir iegūtās informācijas apstrāde un novērtējums, mērķu noteikšana, lēmumu sagatavošana un pieņemšana, lai konkrētos apstākļos varētu izvēlēties piemērotākos paņēmienus turpmākās darbības efektīvai nodrošināšanai [1].
Plānot nozīmē raudzīties uz priekšu uzņēmuma darbības nākotnē, ievērojot dažādus faktorus, kuri spēj ietekmēt šo darbību kopumā vai kāda atsevišķa pasākuma rezultātu. Labākus panākumus gūst tie uzņēmumi, kuri plānojot izstrādā vairākus variantus jeb alternatīvas. Plānošana palīdz izvēlēties labāko variantu [1].
Plānošanai ir sevišķi liela nozīme uzņēmuma veiksmīgas darbības attīstīšanā, jo tā liek uzņēmējiem izstrādāt uzņēmuma galvenos darbības virzienus un ražošanas attīstības proporcijas, ņemot vērā uzņēmuma resursus un tirgus pieprasījumu. Efektīva plānošana samazina laiku, ko vadītājs tērē lēmumu pieņemšanai [1]