Sakarā ar to, ka reklāmas psiholoģija ir lietišķās psiholoģijas nozare, tai ir arī sava zinātniskā koncepcija.
Tieši dēļ sadrumstalotā, steidzīgā dzīves ritmam, daudzas cilvēku reakcijas ir automātiskas. Tas attiecas uz reklāmas vēstījumos minēto apgalvojumu interpretāciju. Lai par kādu faktu pārliecinātos, ir nepieciešama personiska aktivitāte un ir jāpatērē laiks. Gan ekonomiski, gan arī laika ziņā biezi vien ir izdevīgak interesējošo faktu uzzināt no kāda, kas to jau ir pārbaudījis. Mūsdienās cilvēki īpaši tic zinātniski izpētītiem faktiem. Tomēr pašiem nodarboties ar zinātni, iedziļināties un zinātniski pārbaudīt vairumam šķiet neinteresanti un garlaicīgi. Zinātniski atklājumi var paplašināt cilvēku redzesloku, sniegt svarīgus paskaidrojumus, atrisināt daudzas problēmas.…