Krāsainais alfabēts veids kā cīnīties ar disgrāfiju jeb rakstīšanas tracējumiem (52 lpp)
Disgrāfijas gadījumā bērnam tiek traucēta rakstīšana pēc fonētiskā principa, attiecīgi rodas visai specifiskas rakstības kļūdas. Parasti disgrāfija nav izolēts traucējums, t.i., tas bieži novērojams kopā ar citiem, piemēram, runas vai citiem garīgās attīstības traucējumiem. Tādēļ arī risināumi visefektīvākie būtu kompleksi iesistot arī mūzikas vizuālās mākslas un darbmācības pasniedzējus. Krāsainā alfabēta metode palīdz apgūt, kā izmantot maņas, lai mācītu bērnu skaņas atšķirt, tādējādi veicinot analīzes un sintēzes procesu.
Vispirms rada bērnam priekšstatu par to cik vispār latviešu valodā ir skaņas. Var pat bērniem parādīt alfabētu trīs krāsās, patskaņiem sarkanā krāsā, nebalsīgie līdzskaņiem zilā krāsa un balsīgie līdzskaņi un skaneņi melnā krāsa. Izskaidrojam, ka burtu skaits nesakrīt ar skaņu krāsu.
Atceraties, ka bērnam aflabēts vēl nav jāzin un tādēļ mēs iepazīstinam ar skaņu izmantojot redzes maņu. Mācam bērnam garos patskaņus izrunājot ar roku vilkt garu horicontālu līniju, bet īsos ar dūrītu piesitot pa galdu. Divskaņus var taktēt dūrīti turot gaisā. Tā’da veidā bērns iemācās, ka katrai skaņai ir sava kustības un krāsas kombinācija. Kad patskaņu skaņas bērns ir iemācījies tiek veidotas zilbes un neliei vārdi, vēlāk teikumi. Tāpat ļoti nepieciešams radīt bērnam priekšstatu par skaņām latviešu valodā ( piemēram burta o trejādo izrunu utt). Mūsu alfabētā ir 33 burti un 48 kaņ vismazākās vienības - fonēmas ( 12 patskaņu, 10 divskaņu un 26 līdzskaņu fonēmas).
…