Starptautiskā tirgus segmentēšana, savu segmentu noskaidrošana starptautiskajā tirgū, savu ražojumu pozicionēšana šajos segmentos
Piedāvājot preci jebkurā tirgū, ražotājam ir jāsaprot, ka tas nevar apkalpot visus šā tirgus pircējus pat tad, ja to ļautu ražošanas jaudas, jo pircēji attiecīgo preci izlieto dažādi, bet svarīgākais – to iegādei ir dažāds motivējums. Tāpēc ir pareizāk iedalīt pircējus pēc šim motivējumiem un citām pazīmēm, bet pēc tam piedāvāt preci, kas radīta, maksimāli ievērojot šis pazīmes.
Mērķtirgus attīstība ir daudzpakāpju. Sākotnēji notiek segmentēšana. Tirgus segmentēšana ir stratēģija, ar kuras palīdzību firma sadala tirgu atsevišķos segmentos, kuriem būs raksturīga līdzīga reakcija uz tām vai citām mārketinga darbībām.
Uzņēmumi izvēlas dažādus segmentēšanas paņēmienus, attīsta sākotnējo segmentu profilu. Pēc tam notiek mērķtirgus noteikšana. Mērtirgus noteikšana ir viena vai dažu izraudzīto segmentu vērtēšana un atlase, lai veiktu noteiktus mārketinga pasākumus.