Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:268642
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 31.05.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

1. Ekonomikas pamatproblēmas
Visu ražošanas faktoru mērķtiecīga mijiedarbība nodrošina ražošanu, kuras mērķis ir cilvēku vajadzību nemitīga apmierināšana. Problēma ir tā, ka augošās un mainīgās cilvēku vajadzības ir neierobežotas, bet ražošanas resursi ir ierobežoti. Te parādās nepieciešamība pēc ekonomikas, kuras galvenais uzdevums – risināt problēmu starp neierobežotajām cilvēku vajadzībām un ierobežotajiem ražošanas resursiem.
Resursu ierobežotība spiež risināt problēmu ko, cik, kam un kā ražot. Vienmēr pastāv daudzi resursu izlietošanas varianti jeb alternatīvas. Alternatīvās izmaksas ir to lietu kopums, no kā nākas atteikties, lai iegūtu citu lietu.
Lai izvēlētos, cilvēkam ir jāpieņem lēmums, kas izpaužas noteiktā ekonomiskā uzvedībā vai rīcībā. Jebkurai apzinātai rīcībai ir savi motīvi. Motīvs ir apstāklis, kas pamudina uz kādu darbību. Ekonomikā motīvs ir svarīgs, mainot to var mainīties cilvēka rīcība, uzvedība. Tiek uzskatīts, ka visstiprākais saimnieciskās darbības motīvs ir vēlēšanās nopelnīt naudu.
Viens no ekonomikas teorijas uzdevumiem ir atklāt un izpētīt šīs objektīvās cēloņsakarības un formulēt tās kā zinātnes likumus.

2. Ekonomikas organizācijas modeļi (ekonomiskās sistēmas?)

3. Pieprasījums, to ietekmējošie faktori
Pieprasījumus ir naudas summa, ko patērētājs vēlas un var samaksāt par zināmu preču un pakalpojumu.
Pieprasījumu ietekmē šādi faktori:
1) patērētāja ienākumi;
2) citu preču cenas;
3) subjektīvais preču novērtējums.

4. Piedāvājums, to ietekmējošie faktori
Piedāvājums (supply) – pārdošanai piegādāto preču un pakalpojumu kopums par noteiktu cenu, noteiktā laikā. Attiecības starp cenu un piedāvājumu apjomu ir proporcionālas. Jo augstāka cena, jo mazāks piedāvājuma apjoms un otrādi, jo zemāka cena, jo lielāks piedāvājuma apjoms.
Piedāvājumu ietekmē arī ārpuscenu faktori:
1) ražošanas resursi;
2) tehnoloģija;
3) nodokļi;
4) ražotāju skaits.

5. Tirgus līdzsvara veidošanās un līdzsvara cenas


Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация