Menedžments. Tas ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu koordinēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācija mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti. 1
Menedžmenta funkcijas:
Efektīvs menedžments ir svarīgs akciju sabiedrības prezidentam, slimnīcas administratoram, baznīcas bīskapam, spirta menedžerim, augstskolas rektoram.2
Plānošana ir organizācijas mērķu noteikšana un stratēģisku, taktisku un operatīvu plānu izstrāde, lai šo mērķi sasniegtu.3 Organizēšana: ir organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un organizācijas struktūras veidošana, lai labāk izpildītu noteikto plānu.4 Koordinēšana: ir organizācijas darbinieku darba un darbību saskaņošana, lai īstenotu organizācijas mērķus.5 Motivēšana ir organizācijas darbinieku ietekmēšana ar īpašiem paņēmieniem un metodēm, lai viņi efektīvāk strādātu organizācijas labā.6 Kontrole ir uzraudzība pār plānu izpildi un nepieciešama plānu koriģēšana atbilstoši iekšējās un ārējas vides izmaiņām. Runājot par menedžmentu, menedžeris, protams, ir visa procesa centrāla persona. Menedžeris ir organizācijas darbinieks, kas ir galvenais atbildīgais par menedžmenta darbību nodrošināšanu. Tā ir persona, kas plāno organizē, koordinē, motivē un kontrolē visu resursu izmantošanu un līdz ar to pieņem lēmumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus.…