Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
9,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:548225
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.10.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Vadīšanas līmeņi
1. – augstākā līmeņa vadītāji – atbildīgi par visas organizācijas vadīšanu kopumā. Viņi izstrādā darbības politiku un vada organizācijas mijiedarbību ar apkārtējo vidi. (Tipiskie amata nosaukumi – prezidents, izpilddirektors, rektors u.c.)

2. – vidējā līmeņa vadītāji – atbildīgi par zemākā līmeņa vadītāju darbu, bet dažreiz arī tieši par katra sava padotā darbu.

3. – zemākā jeb pirmā līmeņa vadītāji – atbildīgi par katra sava padotā darbu, bet nav atbildīgi par citu vadītāju darbu.

Vadīšanas prasmes
Vadītāja prasmes un darbošanās atkarīgas no līmeņa organizācijas hierarhijā, kurā viņš atrodas.
Speciālās prasmes – spējas lietot specializētās zināšanas, tehnikas, procedūras.
Cilvēciskās prasmes – spējas strādāt ar cilvēkiem, saprast un motivēt kā indivīdu, tā grupu.
Konceptuālās prasmes – spējas koordinēt un integrēt visas organizācijas intereses un aktivitātes.

2.temats. Plānošana, problēmu risināšana un lēmumu pieņemšana.

Plāns – dokuments organizācijas tuvākai vai tālākai attīstībai, pienākumu sadalījums darbam izvirzīto mērķu sasniegšanai noteiktos termiņos.
Plānošanā var izdalīt šādus etapus:
1. Darbības mērķa noteikšana.
2. Darbības virzienu un līdzekļu izvēle.
3. Darba organizācija (darbība).
4. Rezultātu noteikšana (rezumēšana).
Plāni var būt:
1. Ilgtermiņa (stratēģiskie);
2. Vidējie ilguma (taktiskie);
3. īstermiņa (operatīvie).

Lēmumu pieņemšanas process ir noteiktu darbību izvērtēšanas un darbības varianta izvēle kādas noteiktas problēmas atrisināšanai.
Problēma ir situācija, kad notikumu faktiskais stāvoklis atšķiras no vēlamā.
Situācijas, kuras brīdina vadītājus par iespējamām problēmām:
- novirzes no pagātnes pieredzes;
- novirzes no plāna;
- citi cilvēki ziņo vadītājam par problēmām;
- konkurenti pārspēj vadītāja organizāciju.

Iespēju meklēšana
Problēmas ir kaut kas tāds, kas apdraud organizācijas spēju sasniegt tās mērķus.
Iespēja ir kaut kas tāds, kas piedāvā noteiktas izmaiņas, lai sasniegtu mērķus.
Programmētie lēmumi – rutīnu problēmu atrisinājumi, kurus nosaka likums, procedūra vai paradums.
Neprogrammētie lēmumi – specifiski atrisinājumi, kas radīti nestrukturētā procesā, lai risinātu problēmas.
Operatīvie lēmumi, kas nepieciešami gadījumos, kas traucēta normāla darba gaita.
Perspektīvie lēmumi, kas nosaka attīstības pamatvirzienus un uzdevumus ilgstošam laika periodam.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация