Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
2,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:807900
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.10.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Фрагмент работы

Organizācijas stratēģijas plānošanas ietvaros labi ir izmantot BCG matricas modeli, lai noteiktu kritērijus stratēģijas un organizācijas pastāvošo stāvokli. BCG modelis parāda stratēģiskās biznesa vienības (SBV) stāvokli. SBV pastāv četras grupas. Jautājuma zīme darbojas strauji attīstošā tirgū, kam ir diezgan zema tirgus daļa. Tādēļ nav īsti zinām cik ļoti organizācija var konkurēt ar līderiem, un cik daudz nepieciešamas investīcijas. Ierobežoto resursu dēļ nepieciešams izvēlēties SBV ar lielāko potenciālo rentabilitāti. Zvaigznes nāk no jautājuma zīmēm, kuras turpina attīstīties un jau kļuvušas jau par līderiem ar savu iekaroto tirgus daļu. Tomēr šajā daļā produkti ir diezgan jauni, tādēļ uzņēmumam jāspēj sevi finansēt, kā arī jāspēj atvairīt konkurentu uzbrukumi. Slaucamās govs grupā atrodas uzņēmumi, kam ir liela peļņa un nostiprināta līderpozīcija, kā arī pastāvīgie patērētāji. Šo SBV nav vērts finansēt, turpmāko tirgus attīstīšanās tempu samazināšanās dēļ. Tādēļ šos uzņēmumu izmanto citu mērķu finansēšanai, pārsvarā akcionāru dividenžu izmaksās. Neveiksminieka grupā ir uzņēmumi ar sliktām pozīcijām tirgū, bez perspektīvas. Tirgus daļa ir maza vāji attīstītā tirgū, kam ir potenciāls nokļūt jautājuma zīmes statusā. Tomēr zaudējumu dēļ šo uzņēmumu nav vērts attīstīt. Tādējādi nosakot stratēģiju uzņēmumam var rast priekšstatu par nākotnes perspektīvām. SBV tiek novērtēta pēc biznesa aktivitātes konkrētā nozarē un organizācijas uzņēmējdarbības efektivitātes. Tas nepieciešams, lai novērtētu uzņēmuma spēju veiksmīgi darboties. Stratēģijas izstrādi var balstīt arī uz preču dzīves cikla īpatnībām, nosakot, kad izdevīgāk ir investēt attīstībā un kad nogaidīt vai pārorientēties uz citu segmentu vai tirgu .…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация