Kad tiek izstrādāta zīmola pozicionēšanas stratēģija parasti izmanto speciālu instrumentu, kas pozicionēšanu sadala četros līmeņos:
1. Produkta atribūti – produkta raksturojums.
2. Produkta priekšrocības – kas tiek balstītas uz produkta raksturojumu.
3. Patērētāju ieguvums – tas ko patērētājs iegūst iegādājoties produktu.
4. Emocionālais ieguvums – emocionālā pieredze, ko patērētājs iegūst iegādājoties produktu.
Pirmie divi līmeņi ir saistīti ar racionālo ieguvumu un pēdējie divi ar emocionālo ieguvumu. Strādājot ar šiem līmeņiem ir jāatceras, ka katram nākamajam līmenim ir jābūt loģiski izrietošam no iepriekšējā līmeņa.
Zīmola radīšanas process ir ļoti sarežģīts. Tas sevī aptver visu ko patērētājs ņem vērā un pievērš uzmanību, kad pieņem pirkšanas lēmumu. Zīmols nav tikai preces nosaukums, bet tās ir asociācijas, kas patērētājam rodas ieraugot šo produktu.
…