SECINĀJUMI
• Militarizētas izglītības iestādes darbības specifika izpaužas tādējādi, ka personāls, kurš īsteno studiju procesu, un personāls, kurš to apgūst, savstarpēji atrodas dienesta attiecībās, un militarizētas izglītības iestādes specifisko vidi raksturo nozarē lietojamie termini „pavēle”, „reglaments” un „disciplīna”.
• „Subjekts – objekts” komunikācija militarizētā izglītības iestādē ir komunikācijas veids, kas norisinās militarizētas izglītības iestādes hierarhiskā vidē lejupejošā virzienā, ko raksturo atgriezeniskās saiknes trūkums, barjeras un informācijas dekodēšanas problēmas, un tā tiek vērsta uz komunikācijas partnera pakāpi un ieņemamo amatu, kas lielā mērā arī nosaka turpmāko sarunas saturu un komunikācijas veidu.
• Militarizētā izglītības iestādē komunikācija un attiecības studiju procesā starp docētāju un studējošo galvenokārt tiek īstenota pavēļu formā.
• Militarizētās izglītības iestādēs pastāv specifiskas komunikācijas barjeras – hierarhiskā sistēma ar tradicionālo izglītības pieeju un specifisku komunikācijas modeli, docētāja priekšnieka un komandiera loma, docētāju varas īstenošana, dienesta attiecības, docētāja formas tērps un tāda docētāja personība, kas nerada vēlmi komunicēt, – kuras izriet no šādu iestāžu darbības organizācijas specifikas.
…